نحوه از بین بردن زردی ریشه فرش

در خیلی از مواقع افراد سوال می کنند بعد از شستشوی فرش و قالیشویی در منزل ریشه های فرش کاملا زرد شده است، اما علت چیست؟ چگونه می توان از زرد شدن ریشه های فرش پیشگیری کرد؟ در ادامه مطلب ترفند هایی برای سفید کردن ریشه فرش بعد از قالیشویی و راه های جلوگیری از زرد شدن ریشه فرش بیان می شود.

راه از بین بردن زردی ریشه فرش

افراد پس از شستن فرش با شامپو هر کاری انجام می دهند، ریشه ها به حالت اول خود باز نمی گردند. چگونه زردی ریشه فرش را برطرف کنیم؟ یا جلوگیری از زرد شدن ریشه فرش را با هم بررسی کنیم.

بعد از مدتی فرش کثیف می شود و ما تصمیم می گیریم که فرشمان را در منزل بشوییم. خب بگذارید ما بگوییم شما در این موقع چه کاری انجام می دهید:

به فروشگاه رفته و یک شامپو فرش تهیه می کنید.( بدون آن که بدانید شامپو فرش برای فرشتان مناسب است یا خیر؟)

فرش را در فضایی بزرگ پهن کرده و با شامپو فرش شروع به قالی شویی می کنید.

سپس که به ظاهر فرش تمیز شد، فرش را بر لبه پشت بام پهن می کنید و اجازه می دهید فرش در حرارت مستقیم آفتاب خشک شود.

اما اشتباه کار ما کجاست؟

اگر به همین راحتی بود برای چه هر روزه قالیشوئی ها اطلاعات خود را به روز کرده و متخصصان را برای این کار در نظر می گیرند؟ پاسخ این است که هر کاری اگر طبق اصول انجام شود مسلما نتایج مطلوب تری را مشاهده خواهیم کرد.

بنابراین شستن فرش راحت است اما باید با اصول و تکنیک های مشخصی شسته شود.


 icon-pencil-square این مطلب را بخوانید:

با 6 تکنیک فرش را در خانه بشویید!


جلوگیری از زرد شده ریشه فرش

راه پیشگیری از زرد شده ریشه فرش این است که قبل از شستشو از جنس و نوع فرش اطلاع یابیم و نحوه شستشو و مواد پاک کننده متناسب با فرش را تهیه کنیم سپس کمی در این مورد تحقیق کرده و یا با قالیشویی مشورت کنیم سپس با خیالی راحت شستشو را انجام دهیم.

در کارخانه قالیشویی پس از اتمام شستشو با مواد پاک کننده ای متناسب با بافت آن، فرش ها را داخل دیگ های بزرگ و مخصوص آبگیری قرارداده و با چرخش زیاد، آب از تمام بافت های فرش خارج می گردد.( این مرحله به ظاهر ساده است همه همین که تمامی آب های اضافی داخل فرش به بیرون می رود و فرش در حرارت مستقیم آفتاب نبوده و نهایتا در حالت عمودی خشک نمی شود، در این صورت ریشه رنگ نمی گیرد.)

نکات حیاتی در حین شستن فرش

  • فرش را با آب خیلی داغ نشویید.
  • آب کشی را به صورت کمل انجام دهید
  • حتما از خشک شدن کامل فرش مطمئن شوید

علت زرد شدن ریشه فرش چیست؟

لکه ها و آلودگی هایی که بعد از شستشو روی فرش بودند به سمت ریشه سرازیر شده و به علت عدم استفاده از پاک کننده ای مناسب یا عدم آبگیری متناسب این آلودگی ها سرازیر می شوند و در ریشه تثیب خواهند شد.

برای خشکشویی فرش در منزل معمولا فرش را آویزان می کنند،ب ا پارو آبگیری کرده و…که این موارد باعث خشک شدن فرش می شوند اما ممکن است رطوبت به ریشه ها برسد.

جهت از بین بردن زردی ریشه فرش با قالیشویی معتبری تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید یک قالیشویی خوب قادر به ازبین بردن زردی می باشد.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *