قالیشویی لکه رژ لب از روی فرش

در این مقاله روش کلی شستشو فرش از رژ لب چرب بیان می شود تا پس از قالیشویی نتیجه مطلوب را دریافت کنید.پاک کردن لکه رژ لب اگر مدتی هم گذشته باشد کمی سخت تر از سایر لکه ها است، زیرا رژ لب علاوه بر آنکه آثار و لکه ی رنگی از خود به جای می گذارد، سطحی چرب را رو فرش ایجاد می کند، بنابراین ترفندهای ارائه شده در این مقاله باید به گونه ای باشد که علاوه بر ازبین بردن لکه، آثار چربی آن هم ازبین برود.

شستشوی-لکه-رژلب

نحوه تمیز کردن لکه رژ لب

  • ابتدا لکه رژ لب را با لبه ی نرم چاقو بردارید (مراقب باشید رژ لب را بیشتر در فرش فرو نبرید) در این مرحله آنچه هنوز از آثار جامد رژلب باقی است از روی فرش بتراشید و در هر بار نیز سطح چاقو را تمیز کنید تا لکه گسترش نیابد.
  • از مواد پاک کننده حاوی سفید کننده و نرم کننده استفاده نکنید.
  • حین شستشو از آب سرد استفاده کنید، بهتر است از ابتدا آب داغ استفاده نکنید .
  • در حین شستشو لکه رژ لب، پارچه یا اسفنج را روی فرش نکشید، بدین صورت عمل کنید که پارچه را روی فرش بگذارید و بردارید.

 مطالب مفید: طریقه پاک کردن مواد آرایشی روشهای جالب شستشوی لکه های مداد و ادرار و رژلب

چگونه لکه مواد آرایشی و رژ لب را شستشو دهیم؟

  • ابتدا سطح لکه ایس که چرب است را بهتر است با استون و الکل پاک کنید، بلکه توصیه می شود با استفاده از صابون و یا موادشوینده ساده سطح لکه را بشویید، در اکثر مواقع در همین مرحله لکه به خوبی پاک می شود و ممکن است تنها آثار بسیار اندکی از آن باقی بماند.
  • در ادامه می توان برای لکه ی رژلبی که پاک نمی شود و یا آثار آن باقی مانده، از الکل استفاده کرد. الکل یکی از بهترین روش ها جهت شستشو لکه چرب است، اسفنج را به مقدار اندک الکل آغشته کرده و لکه را شستشو دهید حرکت دستتان به صورت دایره ای باشد و از فشار وارد کردن بر روی فرش بپرهیزید.
  • یکی دیگر از روش های کاربردی برای ازبین بردن لکه رژلب، سرکه سفید است، جهت از بین بردن رنگ لکه ای که روی فرش باقی می ماند می توان مقداری سرکه سفید را به میزان مناسب لکه روی پارچه ای بریزید و سپس لکه را با استفاده از آن تمیز نمایید.

شستشو آثار لکه رژ لب قرمز به صورت کامل

جهت حذف کامل آثار به جای مانده لکه از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. با استفاده از مقدار مناسب پراکسید هیدروژن لکه را به آرامی تمیز کنید.

بعد از انجام تمام مراحل بالا، شستشوی کامل انجام دهید و سپس فرش را کاملا خشک کنید.

نکته: (تمام روش های نام برده شده در این مقاله را ابتدا در قسمتی خارج از دید امتحان کرده و از مواد پاک کننده ای که در این مطلب ارائه شده است به مقدار اندک استفاده کنید، زیرا احتمال دارد برخی از مواد پاک کننده در برخی از فرش ها اثر خوبی نداشته باشد.)

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

شستشوی لکه رژ لب از روی فرش
شستشوی لکه رژ لب از روی فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *