اصول شستشوی فرش ماشینی

شستشوی فرش ماشینی یکی از رایج ترین خدمات یک قالیشویی میباشد. دیگر نیازی به نگرانی نیست که چطور فرش و قالیچه خود را بشویید. چرا که یک قالیشویی در کمترین زمان با بهترین کیفیت این خدمات را برای شما انجام میدهد. در این مقاله درباره ی اصول شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی را خواهیم خواند. مطمعناً پس از مطالعه این مطالب ، نگرانی شما از بین خواهد رفت و به قالیشویی اعتماد خواهید کرد.با ما همراه باشید.

قبل از اینکه ادامه مطلب را بخوانید باید به این مطلب اشاره شود که قالیشویی ادیب یکی از با تجربه ترین و مهارترین قالیشویی های ایران است. ما بیش از نیم قرن در شستشوی فرش و خدمات فرش سابقه درخشان داریم و با افتخار چندین لوح تقدیر را کسب کردیم. برای دیدن لوح های تقدیر اینجا کلیک کنید.

 

اصول شستشوی فرش ماشینی

مراحل شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی

  1. بررسی فرش توسط کارشناس واحد مربوطه
  2. گرد و غبار گیری به کمک دستگاه غبارگیر با نهایت دقت
  3. در صورت نیاز استفاده از تثبیت کننده های رنگ برای حفظ رنگ فرش
  4. لکه برداری، لکه های سرسخت و مقاوم
  5. شستشوی فرش در دو مرحله
  6. مواد نرم کننده و نانوشویی جهت براقی فرش و دیر کثیف شدن آن
  7. آبکشی با رعایت قوانین اسلامی
  8. خشک کردن در گرمخانه برای سرعت کار و آسیب کمتر فرش

آب مناسب شستشوی قالی

در اصول شستشوی فرش ماشینی استفاده از آب استاندارد امریست ضروری چرا که آبهایی که املاح بالایی دارند به فرش آسیب میزند. در قالیشویی های معتبر قبل از شستشوی فرش، آب به آزمایشگاه ارسال میشود. بعد درصورت تایید کارشناس برای شستشوی استفاده می شود.

انواع گردو غبار روبی

  1. خاک گیری ماشینی
  2. ماشین های شلاق زن مکانیکی
  3. دستگاههای جدید غبارگیری

مواد شوینده استاندارد در اصول شستشوی فرش

مورد دیگری که در اصول شستشوی فرش ماشینی باید به آن توجه کرد این است که از مواد شوینده استاندارد و مخصوص شستشوی فرش استفاده شود. متاسفانه در بعضی از قالیشویی ها دیده شده که برای شستشوی فرش از آب ژاول برای شستن فرش استفاده میکنند. این ماده شوینده در ابتدا باعث تمیزی و درخشندگی فرش میگردد. اما بعد از مدتی لکه ها و کثیفی های فرش نمایان میگردد.

آب ژاول علاوه بر برگشت لکه ها و کثیفی فرش باعث پوسیدگی و از بین رفتن تار و پود فرش میشود. پس به این نکته توجه داشته باشید که فرش خود را به قالیشویی هایی بسپارید که حتما از مواد شوینده استاندارد استفاده کنند. قالیشویی ادیب برای شستشوی قالی ها از شامپو دگزاپن آلمان استفاده میکند.

 

مهم ترین مزیت های قالیشویی در شستشوی فرش

  • صرفه جویی در هزینه ها و زمان
  • بهره گیری از تکنسین های متخصص
  • استفاده از تجهیزات مدرن و صنعتی
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • شستشو و خشک کردن فرش ها به کمک دستگاه های مکانیزه
  • استفاده از مواد شوینده استانداردا برای شستشوی فرش های دستبافت، ماشینی و …
  • عدم آسیب دیدن فرش های پوسیده و بیدخورده
  • تمیز شدن کامل فرش ها توسط دستگاه های اتوماتیک و صنعتی
اصول شستشوی فرش ماشینی

دستگاه های شستشوی فرش ماشینی  

اصول شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی ها اول به جنس فرش بستگی دارد. برخی از قالی ها نیاز است که با دست شستشه شود. چرا که ممکن است به فرش آسیب برساند. در قالیشویی ها معمولا از دو نوع دستگاه برای شستشوی فرش استفاده میشود. دستگاه های دستی و دستگاه های اتوماتیک.

دستگاه های قالیشویی دستی:  این دستگاه ها به شیوه ضربه ایی با ضربه زدن به فرش مراحل شستشو را انجام می شود. در این دستگاه های فرش های بزرگ ممکن است آسیب ببیند چرا که فرش ها تا میشود و تهد فشار زیاد با ضربه شسته میگردد.

دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک: در این دستگاه ها آخرین و بهترین روش برای شستن قالی است. این دستگاه نه تنها باعث آسیب دیدن فرش نمیشود بلکه از آن محافظت نیز میگردد. دستگاه تمام اتوماتیک به دو نوع ریلی و میزی تقسیم می شود. در دستگاه ریلی فرش ثابت قرار می گیرد و دستگاه بوسیله بورس های استوانه ایی و دیسکی که دارد، شستشو را انجام می دهد. دستگاه شستشوی میزی، فرش بوسیله نقاله های خاصی زیر برس های دستگاه حرکت می کند. در واقع در این روش دستگاه ثابت است و فرش حرکت می کند.

 

ضمانت سلامت فرش و خدمات

از آنجایی که قالی ها بیش از آنکه یک کالای مصرفی و گران می باشند. در حفظ و نگهداری آن باید نهایت دقت را داشت. امروزه فرش‌های ماشینی از قیمت بالایی برخوردار بوده و شستشوی آن‌ها نیز باید با  حساسیت‌های ویژه‌ای باشد. از سویی این روزها، فرش‌های ماشینی بسیار باکیفیت‌تر شده و به همین سبب دارای قیمت بالاتری هستند. به همین دلیل و برای آسوده کردن خیال مشتریان گرامی، قالیشویی ادیب ضمانت می‌کند که فرش‌های شما را بدون کوچک‌ترین آسیبی شستشو دهد.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

همراهان گرامی در نظر داشته باشید ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با20%تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج و شهریار صورت میگیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران