ترفند تمیز کردن فرش روشن

برای شستشو و تمیز کردن انواع لکه و آلودگی از فرش سفید یا بسیار روشن ، روشها و فنون خاصی لازم است که به برخی از آنها در در مقاله گذشته(نحوه قالیشویی اصولی فرش سفید)اشاره شده است اما در این مطلب نیز دیگر موارد مهم در قالیشویی و شستشوی فرش سفید بیان خواهد شد . و همینطور ترفند تمیز کردن و زمان مناسب شستشوی لکه روی قالی سفید را خواهیم دید.

ترفند از بین بردن لکه از فرش روشن

  • بلافاصله لکه و مایعات ریخته شده را باید جمع کنیم. در این مرحله بهتر است به سرعت نقاط آلوده شناسایی گردد و تمیز شود تا لکه ها زمانی برای از بین بردن الیاف فرش نداشته باشند.
بنابراین هر لکه مایع یا نیمه جامد را بلافاصله با یک پارچه سفید و آب معمولی بدون زور و فشار تمیز کنید. شستن-فرش-روشن-قالیشویی
  • خلاص شدن از شر لکه ها در آغاز کار تنها با آب .بسیاری از لکه ها در مرحله اول تنها با آب پاک میشوند.و بدین صورت زمانی برای نشستن و فرو رفتن در فرش ندارند.
بهتراست از پارچه پشمی استفاده کنیم.پشم طبیعی بازدارنده لکه های سختر است و آنها را بهتر از بین میبرد. برای از بین بردن لکه ها و نقاط آلوده در سراسر فرش از اسفنج مرطوب استفاده کنید. شستن-فرش-روشن-قالیشویی

تمیز کردن لکه های قهوه و آبیموه ها از فرش سفید!

  • برای از بین بردن لکه هایی ماند: لکه قهوه،آبمیوه و … سرکه را به مقدار مساوی با نمک ترکیب کنید و روی لکه ها مالش دهید.(برای استفاده از این ترکیب ابتدا آنرا در نقطه ای خارج از دید امتحان کنید تا از آسیب نزدن آن به فرش مطمئن شوید.)
در ادامه با اسفنج مرطوب و ماده پاک کننده ای که درست کردیم لکه ها را شستشو دهید.

از بین بردن لکه های قدیمی و لکه جوهر!

  • الکل را روی لکه ها به مقدار کم بریزید و مالش دهید تا آثار لکه به خوبی پاک شود. این روش برای از بین بردن لکه هایی مانند: لکه شیر یا لکه های چرب حاصل از مواد غذایی نیز کاربرد دارد.
تمیز-کردن-فرش-سفید-قالیشویی
  • در آخر یک قاشق چایخوری ماده شوینده متناسب با فرش که حالت پودری و خشک باشد را با فشار آب زیاد روی لکه ها اعمال کنید و سپس از الکل برای از بین بردن اثار لکه استفاده کنید.
نکات مهم:
  • تمام مواد پاک کننده و مراحل ذکر شده را ابتدا در نقطه ای خارج از دید امتحان کنید ممکن است این مواد برای جنس فرش شما مناسب نباشد.
  • اگر به هر علتی از این روشها نتیجه مطلوب را دریافت نکردید با متخصصان یا قالی شویی مشورت کنید.
  • به طور کلی در شستن فرش سفید یا روشن باید دقت و احتیاط کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *