تمیز کردن مبل سفید یا روشن

در این مقاله اصولی مهم و پایه را برای نحوه نگهداری و تمیز کردن مبلمان روشن بیان خواهیم کرد تا بتوانیم عمر مبلمان را افزایش دهیم و کمتر به قالیشویی یا خشکشویی مبلمان احتیاج پیدا کند.

زمانی که برای خرید مبل به فروشگاه های مختلف سر می زنید، با این عبارات بسیار مواجه می شوید، که عمر مبل فلان سال است و برخی از مبلمان با قیمت کم و بی کیفیت نیز عمر کمی دارند، اما آیا می توان عمر مبل را افزایش داد؟ بله حتی می توان مبل باکیفیت را با اندکی آگاهی بیشتر کرد.

وقتی مبل را به قالیشویی می سپارید و از آن ها می خواهید خشکشویی مبلمان را انجام دهند، آن ها به ترفند ها  وتکنیک هایی اشنا هستند که به راحتی تمامی لکه های مبل را از بین برده بدون آن که کمترین آسیبی به مبل وارد شود.

مهم ترین مرحله تمیز کردن مبل، شناسایی جنس پارچه مبل و میزان مقاومت آن است، سپس شناسایی لکه ها از نظر منشا ایجاد و همینطور زمان ایجاد آن بسیار مهم است. اگر همین مراحل ساده و پیش پا فاتاده را به ترتیب رعایت کنید، خود در منزل بدون کمترین آسیبی بهترین شستشو را انجام خواهید داد.

مبل سفید را با چه ترفندی نگهداری کنیم؟

طبق تجاربی که از شستشوی مبل و گفتگو با مشتریان حاصل شده است در اغلب موارد کثیف شدن و کدر شدن و.. مبل روشن به دلیل رعایت نکردن موارد زیر است:

  • مبل روشن را حداقل هفته ای بار تمیز کنیم: از مهم ترین عوامل در چرک شدن مبل به مرور، عدم اهمیت لازم به تمیز کردن مبل به صورت مستمر است. اگر بدین صورت مبل آلوده وچرک شود تمیز کردن آن مشکل خواهد شد.

شستن-مبل-سفید-قالیشویی-ادیب

چه مبل کثیف شد و چه نشد باید حداقل هفته ای 2بار آن را بررسی کرده و با پارچه ای که کمی رطوبت دارد یا برسی نرم روی مبل بکشیم تا گرد و غبار روی آن ننشیند ، در غیر این صورت به مرور مبل چرک می گردد بدون آنکه قبلش کثیفی قابل ملاحظه ای وجود داشته باشد و پاک کردن این نوع آلودگی به مراتب از شستشوی لکه سخت تر است.

  • پوشاندن مبل با روی مبلی

در زمانه ای طولانی که از مبل کمتر استفاده می شود مانند شب و موقع خواب و مسافرت و… حتما روی مبل پارچه ای بیاندازیم بهتر است حتی زمان هایی که از مبل استفاده می کنیم و مهمان نیست روی مبل پارچه باشد این نکته برای تمام مبل ها صدق میکند اما مبل روشن تفاومتی دارد ، باید پارچه ای که برای مبل سفید یا روشن انتخاب میشود ،خود روشن بوده و بهتر است دارای شکلهای رنگی اندکی باشد و معمولا پارچه ای سفید پیشنهاد می شود.

مبل هایی که پارچه آن ها از جنس کنف و ضخیم هستند، در حین استفاده آلودگی را به خود جذب کرده  ودر الیفا عمیق مبل فرو رفته و پاک کردن آن مشکل می شود.

شستشوی-مبل-روشن-مبلشویی-قالیشویی-ادیب

زمانی که روی مبل پارچه ای رنگارنگ و یا پارچه ای بی کیفیت پهن کرده باشیم  زمانی که روی مبل نشسته باشیم در صورت عرق کردن و گرم شدن ناحیه ای از مبل ممکن است رنگهای پارچه به مبل منتقل شود و یا اگر پارچه بی کیفیت باشد زرد شود. و در مواقعی که پارچه روی مبل به هر علتی خیس گردد ، احتمال انتقال رنگ وجود دارد.

  • استفاده کردن از سفید کننده

تمیز-کردن-مبل-چرک-قالیشویی-ادیب

اکثر افراد برای شستشوی مبل روشن از سفید کننده ها استفاده میکنند بهتر است بدانیم با اینکه مبل شاید سفید و روشن باشد اما ممکن است به سفید کننده حساس بوده و دچار اسیب شود در اکثر مواقع ما استفاده از سفید کننده را پیشنهاد نمی کنیم مگر آنکه در نقطه ای خارج از دید آنرا امتحان کرده باشیم. بنابراین اگر تمایل دارید خد در منزل مبل را بشویید، حتما مبل را با مواد شوینده سبک،بدون نرم کننده  وسفید کننده تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن مبل روشن و سفید چگونه است؟

  • در ادامه مراحلی ساده  و در عین حال مهم جهت شستشوی مبل روشن توضیح داده می شود:
  • مبل را به صورت دوره ای و مرتب تمیز کنید حتی با یک جاروکشیدن، استفاده از یک پارچه خشک اما روشن این کار را انجام دهید.
  • سپس با پارچه ای روشن و  مرطوب ( رطوبت بسیار کم) روی مبل بکشید تا آلودگی های سطحی تمیز شود.
  • در ادامه لکه ها را به صورت مجزا تمیز کنید با حالال های خودشان.
  • در نهایت مبل را با موا شوینده سازگاربا پارچه مبل تمیز کنید.

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *