خشکشویی فرش بعد از قالیشویی

زمانی که قالیشویی و شستشوی فرش به پایان رسید و با فرشی تمیز اما مرطوب روبه رو هستیم ، کارهایی که پس از شستن فرش انجام میدهیم بسیار مهم و تاثیر مستقیم روی فرش خواهد گذاشت. تا فرش دچار پوسیدگی ، کپک و لکه نگردد.

خارج شدن آب اضافی از فرش

هنگامیکه فرش را شستیم مقدار آب زیادی همچنان در فرش بوده و لابه لای بافتهای آن نفوذ کرده است . بنابراین این کار بسیار مهم است که قطره ای آب اضافی در فرش نماند.

فرش را به حالت عمودی آویزان کنید. ( در این حالت بسیاری از افراد فرش را در لبه ی پشت بام و… می اندازند ، این کار اشتباه نیست اما باید با دقت انجام داد تا قسمتهایی از فرش که روی لبه ها قرار دارد دچارتاخوردگی ، تغیر رنگ و شکستگی نگردد. )

قالیشویی-ایجاد-بوی-نم

فرش-برجسته-زرد

مشکلات رایج پس از آویزان کردن فرش خیس

برای اینکه با این نوع مشکلات رو به رو نشویم قبل از انجام شستشو باید از نوع رنگ به کارفته در فرش و به طور کلی جنس آن مطلع شویم و همینطور قبل از آنکه فرش را آویزان کنید هر آنچه میشود آب اضافی را با وسایل مربوطه به خارج فرش هدایت کنیم.

در قالیشویی ها قسمتهای مجهز و مجزایی برای خشکشویی فرش تعبیه شده است که آسیبهای وارده به فرش را به صفر میرساند. بنابراین میتوانیم برای خشکشویی فرش با افراد متخصص مشورت کنیم.

خشکشویی فرش و موکت

سپس باید اقدام به خشک کردن فرش کنیم. بهتر است فرش را در فضایی که هوا در رفت و آمد است و رطوبتی ندارد و همچنین در معرض غیر مستقیم آفتاب است، پهن کنیم. ( اگر فضا بسته است محل مورد نظر حتما دارای هواکش قوی باشد.)

نکات مهم:

از رها کردن فرش در معرض مستقیم آفتاب و طولانی مدت بپرهیزید. ( باعث رنگ رفتگی ، ازبین رفتن طرح فرش ،تغیر رنگ فرش و درنهایت پوسیدگی فرش خواهد شد.)

به فرش دائما رسیدگی کنید و به محض اینکه تمام قسمتهای آن با اطمینان خشک شده بود آنرا به منزل بیاورید و مدت طولانی آنرا رها نکنید.

پس از آن بهتراست فرش را استفاده کرده و در اوایل فرش را در جهات مختلف بگذارید تا دچار شکستگی نشود.

توصیه آخر

به طور کلی قبل از آنکه فرش را بشوییم توصیه میشود قبلا با فروشنده فرش یا متخصص فرش و همینطور قالیشویی ها مشورت کرده باشیم و همینطور مقالات آموزشی و آگاهی دهنده را مطلعه کنیم.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

خشکشویی فرش بعد از قالیشویی
خشکشویی فرش بعد از قالیشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *