نحوه شستشوی لاک قرمز از فرش یا مبل

اکثر خانم ها حداقل یک بار ممکن است در طول زندگی ریختن مقداری لاک را روی فرش یا مبل را تجربه کنند، می دانیم یکی از مقاوم ترین و سخترین لکه ها حاصل از لکه ی لاک است. اما مسلما راهی وجود دارد که می توان لکه را طوری شستشو داد که اثری از آن باقی نماند، اما برخی مواقع بدون آگاهی اقدام به شستشوی لکه می کنیم و برای همیشه لکه لاک روی فرش تثبیت خواهد شد، با دقت گام به گام شستشوی فرش و قالی شویی را با ما دنبال کنید تا در کسری از ثانیه لکه لاک قرمز را به خوبی پاک کنید.
شستن-لکه-لاک-قرمز-از-فرش

نحوه تمیز کردن لکه لاک از روی فرش

با چاقو یا قاشق لکه را از روی فرش بردارید، در این مرحله تا جایی که امکان دارد باید لکه از روی فرش برداشته شود. با هر بار برداشتن لکه سریعا قسمت رنگی را با دستمالی تمیز کنید تا دوباره به فرش مالیده نشود، در این حالت به مرور لکه کوچکتر و کوچکتر خواهد شد. پارچه ای زخیم یا حوله ای را دور انگشتان دستانتان بگیرید و روی قسمت مورد نظر فشار دهید و بردارید و این کار را چند بار تکرار کنید تا تمام قسمت های رنگی لکه که به داخل نفوذ کرده است، جذب پارچه گردد.( این قسمت بسیار مهم است) تا زمانی که کاملا رنگ لکه به پارچه منتقل نشده است این کار را ادامه دهید و زمانی که متوجه شدید پارچه دیگر رنگی از فرش دریافت نمی کند، کار را پایان دهید.

پاک کننده ای موثر برای حذف لاک از فرش

بسیاری از پاک کننده ها موجود است که می توان از آنها استفاده کرد که برخی از بهترین های آن ها برای شستشوی لاک: استون، الکل، نفت و …. می باشد. اما در این روش از استون و سفید کننده ها استفاده نکنید و راه جدیدی امتحان کنیم، با ما همراه باشید. مواد زیر را تهیه کنید:
  • الکل
  • اسپری مو
  • پراکسیدهیدروژن
  • شیشه شور
قبل از استفاده از هرگونه پاک کننده ابتدا آنها را در قسمتی دور از دید امتحان کنید. (برای مثال در لبه ی فرش که دید ندارد امتحان کنید، تا اثر آن را بر فرش و سطح زیرین لکه ببینید و در صورتی که اثر بدی روی فرش نداشت از آن استفاده کنید.) بعد از اینکه نقطه ای غیر قابل تشخیص پیدا کردید، پاک کننده را در آن قسمت تست کنید و اجازه دهید پنج دقیقه زمان بگذرد تا واکنش سطح مورد نظر فرش یا مبل را با آن ماده بسنجید و سپس به ادامه شستشوی فرش و قالیشویی بپردازید.  شستشوی لاک از فرش را در مقاله بعدی ما بخوانید(از بین بردن لاک قرمز از فرش در کسری از زمان)

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *