نحوه شستن مبل با سرکه

سرکه از جمله پرکاربردترین، سالم ترین مواد خانگی و از جمله کم ضررترین موادی است که می توان برای شستشوی مبل و یا لکه ها و همینطور قالیشویی از آن استفاده کرد. اما خاصیت مهم دیگری که سرکه دارد، خاصیت پاک کنندگی است که این روز ها بسیار مورد توجه خانم های خانه دار قرار گرفته است. به کارگیری پاک کننده های شیمیایی و بازاری صرف نظر از خاصیت پاک کنندگیشات ممکن است آسیب زا باشند، اما اگر از اثرات مواد پاک کننده ی خانگی آگاهی داشته باشید، حتما این مواد را در اولویت قرار خواهید داد، اما چگونه می توان خشکشویی مبل را با سرکه انجام داد؟ ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد سوال دارند که نحوه استفاده و میزان مناسب سرکه را بدانند تا در صورت لزوم برای شستشو آن را به کاربرند، زیرا در حین پاک کردن لکه ها و شستشوی مبل استفاده از سرکه به مقدار زیاد یا کم ممکن است خاصیت و اثر آن مطلوب نباشد و نتیجه ی مورد نظر را نداشته باشد.

شستشوی کلی با سرکه

هیچ گاه توصیه نمی شود که به طور کلی فرش یا مبل را با سرکه و آب بشویید زیرا از این ماده پاک کننده را باید برای قسمت های جزئی و بسیار با دقت استفاده کرد.

سرکه علاوه بر خاصیت پاک کنندگی خاصیت اسیدی نیز دارد، بدین ترتیب ممکن است در تعامل با برخی از فرش یا مبل ها اثرات عکسی داشته باشد و رنگ فرش از بین برود و یا طرح های آن کمرنگ شود.

Man Cleaning Stain On Carpet With Sponge
Cropped image of man cleaning stain on carpet with sponge

مقالات مرتبط:

نحوه تمیز کردن مبل کتان

شستن لکه های رنگی در خانه

نکات مهم در استفاده از سرکه

1- سرکه از جمله موادی است که خاصیت اسیدی دارد بنابراین قبل از به کارگیری آن باید از اثرات بر روی پارچه یا فرش آگاه شد.ممکن است باعث از بین رفتن رنگ یا طرح ناحیه مورد نظر شود و یا بافت پارچه را از بین ببرد.

2- لکه ای که قصد تمیز کردن آن را دارید هم بسیار مهم است.ممکن است عامل ایجاد لکه با سرکه واکنش خوبی نداشته باشد و باعث آلودگی و بدتر شدن ظاهر لکه شود.

3- بعد استفاده از سرکه باید ناحیه مورد نظر را بشویید و خشک کنید.

man cleaning leather sofa at home horizontal
man cleaning leather sofa at home horizontal

مقالات مفید:

شستن لکه استفراغ از تشک و مبل


نحوه تمیز کردن مبل با سرکه

نکته : برای شستن مبل کثیف ، قبل از آنکه هر گونه ماده پاک کننده را استفاده کنید در گوشه ای خارج از دید آن را امتحان کنید تا آسیبی به مبل وارد نکند.

بعد از بررسی کامل، لکه مورد نظر را با جوش شیرین کامل بپوشانید و سپس مقدار متناسب، لکه سرکه بریزید.(سرکه بهتر است در این مرحله اسپری شود.)

بعد از زمان بسیار کوتا با مسواک یا اسفنج سطح لکه را تمیز کنید.( با آرامی این کار را انجام دهید تا مواد پاک کننده به داخل بافت پارچه نفوذ نکند.)

مسواک را روی سطح لکه بکشید در این حالت مواد پاک کننده و موادی که به کار بردید کاملا اثر خود را روی لکه می گذارند.

نحوه-شستشوی-مبل-با-سرکه-قالیشویینحوه-شستشوی-مبل-با-سرکه-قالیشویی

در مرحله بعد سطح لکه را با آب و ماده شوینده ملایم و متناسب با پارچه مبل تمیز کنید.( اگر سطح لکه را دوباره نشویید، مواد پاک کننده ای که به کار بردید در پارچه می ماند و خود به مرور باعث ایجاد لکه ی جدید می شود.)

سپس لکه را نگاه کنید اگر کاملا از بین رفته است با آب سطح لکه را شستشو دهید و سپس خشک کنید .

اگر همچنان آثاری از لکه باقی بود ،آنرا با آب گرم و صابون بشویید . و در صورتی که مایل بودید می توان مراحل قبل را یک بار دیگر انجام داد .( اما این کار باید با دقت انجام داد و مطمئن شوید دوباره شستن مبل با سرکه به پارچه مبل آسیب وارد نکند.)

حتما پس از پایان کار شستشو، لکه را خشک کنید و از اینکه هیچ گونه ماده پاک کننده در سطح لکه نماند اطمینان حاصل کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *