پاک کردن آثار خودکار از مبل یا لباس و فرش

کودکمان را ماژیک به دست و یا با یک خود کار می بینیم که مبل را با دفتر نقاشی اشتباه گرفته است، در این حین بهت زده و نگران تنها نظاره گر این اتفاق هستیم و گمان می کنیم مبلمان را برای همیشه از دست داده ایم، اما نگران نباشید، هیچ لکه ای از نظر قالیشویی پاک نشدنی نیست، بنابراین در این مقاله ترفند نحوه شستشوی لکه ی خودکار یا جوهر از مبل را خواهیم آموخت تا لکه ها و آثار خودکار و یا ماژیک باری همیشه از بین برود.

 

پاک-کردن-لکه-ماژیک

دو حالت از نظر قالیشویی ها، در شکل گیری لکه خودکار وجود دارد:

1- همان لحظه لباس یا مبل خودکاری شده است و به اصطلاح لکه تازه است و هنوز بافت لکه محکم نشده و در اعماق پارچه ی مبل نفوذ نکرده باشد.

2- آثار قدیمی خودکار را می خواهیم پاک کنیم و لکه چندین روز قبل و یا چندین ماه قبل ایجاد شده و حالا به فکر ازبین بردن لکه افتاده ایم.

تفاوت نحوه ی شستشوی لکه خودکار قدیمی و جدید

تفاوت شستشوی مبل در این دوحالت تنها در آغاز کار و زمان شستشوی لکه است که اگر لکه قبلا ایجاد شده است ابتدا باید لکه را مرطوب کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای خیس بماند تا لکه تازه و سست شود.

مراحل شستشوی لکه خودکار از مبل

مرحله اول: صابون مایع را با آب سرد ترکیب کنید و این محلول را کاملا مخلوط کنید، در ادامه  رد خودکار را یافته و تنها همان قسمت ها را با پارچه ای آغشته به ترکیب آب و صابون بادقت شستشو دهید. (مراقب باشید فقط قسمت های خودکاری شده را تمیز کنید و ناخودآگاه حرکت دست و پارچه به خارج لکه نرود.)

2- بعد از انجام این مرحله، لکه بسیار کم رنگ می شود اما هنوز شستشو تمام نشده، باید همچنان مراحل و ترفند های شستشو را ادامه دهیم تا آثار لکه به کلی پاک شود.

3- در مرحله ی بعد با استفاده از پنبه ای آغشته به استون یا الکل روی خطوطی که با خودکار ایجاد شده مالش دهید و می توان تا حذف کامل آثار خودکار این مرحله را تکرار کرد. ( توجه کنید که استون و الکل به پارچه مبل آسیبی وارد نکند زیرا برخی از پارچه ها و رنگ های به کار رفته در آن با استون و الکل تنداخل داشته  و ممکن است رنگ پارچه کم شده  ویا طرح های موجود در آن از بین برود.)

4 – در مرحله ی سوم یک بررسی کامل انجام دهید و ببینید کدام قسمت ها هنوز لک باقی است و علت را جستجو کنید، برای بررسی کامل لازم است سطحی که شستشو را انجام داده اید را خشک کنید تا بتوانید اگر آثاری باقی مانده دیده شود، ممکن است در آن قسمت غلظت جوهر خودکار زیاد بوده است و یا جنس آن قسمت متفاوت است و نیاز به پاک کننده های قوی تری داشته باشد.

5 – به طور طبیعی و منطقی بعد از انجام این دو مرحله (ممکن است در برخی موارد نیاز باشد این دو مرحله چندبار تکرار شود) حتما لکه کاملا ازبین می رود.

سپس دوباره با استفاده از آب معمولی حول قسمت هایی که لکه ایجاد شده بود را شستشو دهید. (در حین شستشو مراقب باشید بیش از حد مبلمان یا پارچه را خیس نکنید زیرا این خود باعث می شود قبل از پاک شدن آثار لکه به داخل بافت ها نفوذ کند و دیگر پاک شدن آن سخت گردد.)

 

شستن-لکه-از-مبل

 

خشکشویی مبل خودکاری شده

بعد از اتمام مراحل و در پایان قسمت هایی که شستشو و قالی شویی را رویش انجام دادید را کاملا خشک کنید و به حال خود رها نکنید. ( می توان جهت خشکشویی مبلمان، در معرض غیر مستقیم آفتاب بگذارید و یا با سشوار سریعا محدوده لکه را خشک کنید.)

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

قالیشویی و شستشوی فرش ادیب
قالیشویی تمام اتوماتیک و فوق پیشرفته ادیب با بیش از 60 سال سابقه ارائه خدمات قالیشویی ، شستشوی فرش ، خشکشویی مبلمان، ترمیم و رفو فرش

یک پاسخ

  1. سلام مبلم خودکاری شده بود با اسپری یک دو سه پاک شد به نظر من بهنرین پاک کننده همون اسپری هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *