نحوه شستشوی مبل از لکه موز

موز از جمله میوه هایی است که معمولا لکه ی سخت و غلیظی برجای می گذارد و در حین خوردن آن نگران نیستیم، اما ممکن است برای شما پیش آمده باشد که موز به مبل یا لباس مالیده شده باشد و اتفاقا وقتی کمی زمان می گذرد بسیار لکه ی سختی برجای گذاشته است. قالی شویی چه راهی را برای ازبین بردن لکه موز و شستشوی مبل پیشنهاد می کند؟ آیا می توان لکه ی موز را با ترفندهایی به سرعت از بین برد؟ و…
شستشوی-لکه-موز

نحوه پاکسازی لکه موز از روی فرش یا لباس

  • در آغاز کار مشخص است که باید با قاشق هر چه قدر می شود از لکه موز را بتراشید و تکه های آنرا بردارید.( با استفاده از قاشق سطح لکه را بتراشید، مراقب باشید لکه موز بیش از این به داخل بافت فرش یا لباس فرونرفته و لکه ازبین برود.)
نکته های مهم که باید قبل از شستشو بدانید:
  1. نکته همیشگی اما مهم این است که قبل از شستشوی مبل، برچسب روی مبل را با دقت بخوانید و اگر پاک کننده ای پیشنهاد داده است حتما از آن استفاده کنید و اگر هم پاک کننده  و یا روش شستشوی خاصی را منع کرده توجه کنید، در غیر این صورت با مواد پاک کننده ی ملایم و بدون نرم کننده می توان به خوبی لکه را پاک کرد.)
  2. (اگر به هر علتی مبل فاقد برچسب یا دستورالعمل خاصی نبود حتما قبل از شستشو، از نوع پارچه مبل آگاه شده و کمی درباره آن تحقیق کنید.
  • اینکه لکه ی موز روی چه سطحی ایجاد شده است در انتخاب روش های شستشوی لکه موز بسیار موثر است به صورتی که اگر لکه ی موزی که ایجاد شده اگر روی لباس است، پارچه را داخل آب سرد فرو برید و به شستشو ادامه دهید.

مطالب مفید: تمیز کردن لکه شیر موز یا بستنی!
اگر لکه موز روی مبل است، پارچه ای را در آب سرد بخیسانید و روی لکه بکشید و با آن شستشو دهید. (اگر متوجه شدید پارچه مورد نظر از جنس مخمل و ابریشم است بهتر است شستشوی آن را به متخصصان و قالیشویی بسپارید، زیرا شستشو در این نوع از سطوح ترفند های ویژه ای را می طلبد.)
  • در ادامه برای از بین بردن کامل لکه ی مور، پاک کننده ای آنزیم و ضد عفونی کننده را با آب گرم ترکیب کنید.
  • پارچه مورد نظر را 30 دقیقه در این ترکیب بگذارید و برای شستشوی لکه ی روی مبل، با پارچه ای آشته به این ترکیب لکه را شستشو دهید.
بعد از انجام مرحله بالا نوبت به آن رسیده است که پارچه را با آب داغ بشویید. (در این قسمت نیز مراقب پارچه باشید و با توجه به نوع پارچه رفتار کنید) در این مرحله اگر می توانید اندکی سفید کننده کلر به آب اضافه کنید و شستشو را ادامه دهید. ( برخی از سطوح به این نوع از مواد پاک کننده حساس هستند و توصیه می شود مواد پاک کننده ی گوناگون را قبلا در نقطه ای خارج از دید امتحان کنید.)  

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *