به راحتی تمام لکه های فرش را پاک کنید

در این مقاله آموزش قالیشویی قصد داریم آموزش دهیم که به راحتی تمام لکه های فرش را پاک کنید . در این مقاله 2 روش آسان و کاربردی جهت حذف لکه های فرش و قالیشویی آموزش خواهیم داد. با اجرا این دو روش  به زودی فرشی مانند روز اول خواهید داشت. فقط به این نکته توجه کنید که برخی از فرش ها حساسیت خاصی بخار مواد اولیه که برای بافت آن استفاده شده است دارند. پس حتما قبل از اقدام شناسنامه پشت فرش را مطالعه نمایید. اگر فرش شناسنامه نداشت در گوشه از فرش تست کنید. درصورتی که فرش شما آسیبی ندید با خیال راحت روشها را اجرا کنید.

تمام لکه های فرش را پاک کنید

قالی ها به یک به خانه سر و سامان و گرما می‌بخشند، می‌توانند به راحتی کثیف شود و لکه های روی آن باعث زشتی و کثیفی آن گردد. نکته‌ای که در زمان لکه دار شدن یک فرش در منزل باید به آن توجه کرد،  این است که بلافاصله بعد از لک شدن فرش، باید آن را پاک کنید، اگر هر چقدر بیشتر لکه‌ها به تاروپود فرش نفوذ کند؛ طبیعتا پاک کردن آن دوشوار خواهد شد. پس به این نکته توجه داشته باشید. شما میتوانید به راحتی تمام لکه های فرش را پاک کنید.

امروزه تنوع مواد شوینده خانگی و شوینده های استاندارد برای تمیز کردن لکه قالی در منزل زیاد است. اگر به هر دلیلی، این به این مواد دسترسی ندارید و یا از جنس فرش خود مطمعن نیستید که بتوانید به طور کامل لکه فرش را از بین ببرید، پیشنهاد میشود فرش خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

به راحتی تمام لکه های فرش را پاک کنید

روش اولی که تمام لکه های فرش را پاک کنید:

  • سه قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی
  • یک چهارم فنجان آب

سرکه سفید در پاک کردن فرش ها میتواند کمک زیادی به شما کند. ابتدا این مواد را کاملا با هم ترکیب کرده و این ترکیب را با استفاده از پارچه ای یا اسفنج ، روی لکه فرش بکشید. (توجه کنید که بیش از حد فرش را مرطوب نکنید.) شاید نیاز باشد این عمل را تا دو یا سه بار تکرار کنید. پس از آنکه لکه کامل بر طرف شد با یک دستمال حوله ای کامل خشک کنید. در صورت نیاز می توانید با اسپری مجدد آب محل را کامل از مواد شوینده و سرکه پاک کنید.

روش دوم:

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی
  • یک فنجان آب گرم
  • یک قاشق چای خوری سودا
  • یک حوله جاذب
  • اسفنج تمیز

این ترکیب را تهیه کرده و آن را در اسپری بریزید و با استفاده از حوله ی جاذب لکه ها را شستشو داده و تمیز کنید. (به آرامی مالش دهید و مراقب باشید بیش از حد فرش خیس نشود.)
و بعد با اسفنج رطوبت را جذب کنید.
این مواد پاک کننده برای شستشوی لکه هایی که به واسطه قهوه و سس وگرد وغبار و روغن ایجاد شده است مناسب هستند.

در حین استفاده از ترکیبات بالا باید زمان مشخصی روی لکه ها قرار بگیرند معمولا زمان تعبیه شده برای قراردادن این ترکیبات بر روی لکه ها 30 ثانیه است.
میتوانیدروش اول را امتحان کنید و اگر موثر نبود روش دوم را نیز امتحان کید که حتما نتیجه مناسب خواهد داد. بعد از انجام هر روش حتما مراقب باشید بیش از حد فرش مرطوب نشود و حتما فرش را کاملا خشک کنید.

 

  1. نکته اول: پس از حذف و شستشوی لکه ها فرش را به طور کلی تمیز کنید زیرا وقتی لکه ها پاک می شوند ممکن است آن قسمت از فرش روشنتر به نظر آید بنابراین پس از پایان شستشو به طور کلی فرش را با پارچه ای مرطوب شستشو دهید تا یک دست شود.
  2. نکته دوم: در حین مالش پارچه روی لکه ها توجه کنید که در محدوده لکه و به سمت مرکز با حرکات دایره ای شستشو را انجام دهید تا لکه گسترش نیابد.

کلام آخر:

 با توجه به اینکه درحال حاضر برای خرید یک فرش هزینه ی زیادی پرداخت کنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید برای محافظت از فرش و قالی های خود از یک قالیشویی کمک بخواهید. قطعا در کارخانه های قالیشویی از مواد و اصولی برای شستشوی فرش و لکه بریس آن استفاده میشود که به فرش آسیب نمیرساند. کارخانه قالیشویی ادیب با بیش از 60 سال سابقه در صنعت شستشوی فرش های ماشینی و دستباف افتخار این را دارد که شش لوح تقدیر دریافت کرده است. ادیب با گارانتی خدماتی که برای شستن فرش ها در نظر گرفته است باعث شده رضایت مشتریان خود را تا 90 درصد افزایش دهد.

نگران هزینه ها هم نباشید شما با رزرو آنلاین قالیشویی میتوانید 20 درصد تخفیف دریافت کنید. شعبات ما در سراسر تهران، حومه تهران – استان البرز و تبریز می باشد. خبر خوب اینکه اگر دوست داشته باشید میتوانید با کمک ادیب به راحتی تمام لکه های فرش را پاک کنید. خدمات قالیشویی ادیب مختص کارخانه نبوده و با خشکشویی فرش و موکت در منزل توانسته خدمتی بزرگ در راستای جلب رضایت مشتری انجام دهد. 

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *