شستشوی فرش دستباف شرقی

قالی های دستباف جهت نگه داری و قالیشویی بسیار مناسب می باشند.فرش دستبافت شرقی در ترکیه ، هند،پاکستان،افغانستان و ایران سرچشمه  گرفته اند. رنگهای فرشهای دستبافت شرقی از مواد گیاهی و طبیعی گرفته شده است.طرحها و نقشهای فرش دستبافت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.ارزش و قیمت فرشهای دستبافت بسیار زیاد است و نگهداری آنها مهم.
 

وکیوم و خاک گیری فرش دستبافت شرقی

یک راه ساده برای بررسی میزان آلودگی و گرد و غبار بر روی فرش شرقی موجود می باشد. برای این منظور فرش را بلند کنید و با کف دست محکم بر روی آن بکوبید , اگر گرد و غبار از روی فرش بلند شد ، زمان وکیوم نمودن فرش رسیده است . سعی کنید فرش دستبافت شرقی را هر چهار هفته یک بار وکیوم نمایید، به دقت و آرامی فرش را وکیوم کنید. روش دیگر خاک گیری و غبارگیری فرش میباشد که میتوانید فرش دستبافت را روی نرده ای قراداده و با چوب دستی به دو طرف فرش ضربه بزنید (این روش از قدیم مرسوم و رایج است)  

لکه ها را به سرعت شستشو دهید

در ساخت یک فرش, بسیار مهم است که لکه ها در اسرع وقت از روی فرش شرقی حذف شوند . یک لکه که بر روی فرش شرقی شما می نشیند, می تواند بسیار سرسخت باشد و رنگ طبیعی این فرش ها به سادگی توسط لکه های مختلف تحت تأثیر قرار می گیرند .همه ی فرش های شرقی لانولین یا روغن های طبیعی را دارا می باشند که به عنوان یک محافظ طبیعی عمل می کند و یک مانع طبیعی در برابر لکه ها می باشد. میکسی از 3/4 آب و 1/4 سرکه سفید را جهت لکه بری استفاده نمایید. سرکه هم به عنوان یک پاک کننده و هم از بین برنده بوی بد فرش استفاده می شود. دقت نمایید که بیش از حد از سرکه استفااده ننمایید یا  به سادگی بوی بد لکه را با بوی قوی سرکه جابه جا ننمایید. به خاطر داشته باشید که فرش شما توسط رنگ های گیاهی طبیعی پیراسته شده است که به راحتی توسط مواد شوینده شیمیایی قوی می تواند رنگ خود را از دست دهد. شستشوی-لکه-زعفران

سالم نگه داشتن فرش با نگهداری

برخلاف فرش های استفاده شده در منزل خود (فرش های معمولی), شما نباید هرگز فرش شرقی را توسط ماشین بخار یا تجهیزات حرفه ای شستشوی فرش , تمیز نمایید . رنگ های طبیعی و حساس دست ساز توسط گرما و ماشین های بخار تحت تأثیر قرار می گیرند . همچنین، به از بین بردن لکه ها از روی فرش خود دقت نمایید. زمان خشک شدن فرش خود را توسط یک فن کوتاه نمایید تا با مسئله جدی کپک زدن مواجه نشوید.   بهترین راه در شستشوی فرش های دستباف , سپردن این قالی ها به قالیشویی های معتبر و گواهینامه دار می باشد.  

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

روش شستشوی فرشهای دستبافت
روش شستشوی فرشهای دستبافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *