فرش ماشینی تقلبی نخرید!

به گزارش قالیشویی واردات بسیاری از مواد اولیه از جمله الیاف فرش، تحت تاثیر اتفاقات اخیر قرار گرفته و همین موضوع یکی از دلایل اصلی گرانی فرش است.

آیا فرش دستباف به خاطره‌ها می‌پیوندد؟

شاید کم‌کم با اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه، خرید فرش دستباف با توجه به قیمت بالایی که دارد برای بسیاری از افراد غیر ممکن شود. اینجاست که فرش ماشینی بیشتر از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند.

فرش ماشینی، هزاران هزار طرح و رنگ مختلف دارد و روز به روز به انواع آن افزوده می‌شود. هیچ سلیقه‌ای نیست که برایش نمونه‌ای از فرش ماشینی وجود نداشته باشد.

شیفته برند و معروفیت کالا نشوید!

کمتر خریداری پیدا می‌شود که قبل از خرید فرش، حسابی تحقیق کند و اطلاعات اولیه به دست آورد تا اگر فرش تقلبی جلویش قرار دادند، بتواند تشخیص دهد.

رکود بازار و افزایش نرخ دلار، شرایط بسیار خوبی را برای دلال‌ها و واسطه‌های خرید و فروش کالا و لوازم خانگی فراهم کرده، از این رو عرضه فرش ماشینی تقلبی دور از انتظار نیست. اما شما برای پول خود ارزش قائل شوید و آن را بابت یک خرید بی‌کیفیت و عجولانه خرج نکنید.

اما این تفکر غلطی است که باید از ذهن خود دور کنید و بدانید که افراد سودجو همیشه و در همه جا حاضرند تا با هر ترفندی به منفعت خود برسند حتی با بد جلوه دادن نام فرش کاشان.

قالیشویی,قالی شویی,قالیشویی-آنلاین,قالیشویی-کرج,شستشوی-فرش,شستشوی-مبل,اعلاشویی,خشکشویی-مبلمان,اخبار-فرش,تحریم-فرش,فرش-دستبافت,خروج-مواد-اولیه-فرش,قالیشویی-ادیب

۵ روش برای تشخیص فرش ماشینی اصل:

  شناسنامه فرش را که شامل میزان شانه و تراکم، جنس نخ، نام برند و کارخانه، تعداد رنگ موجود در فرش و … است به خوبی مطالعه کنید. اگر اطلاعات موجود در آن ناقص بود، به اصل بودن فرش شک کنید.

   شانه، تراکم، لطافت و ارتفاع نخ خواب فرش را بررسی کنید تا از مطابقت آن با گفته‌های فروشنده و اطلاعات موجود در شناسنامه مطمئن شوید. شانه یعنی تعداد گره‌های موجود در یک متر از عرض فرش و تراکم هم، میزان گره‌های موجود در یک متر از طول فرش است.

فرش را لمس کنید و آن را تا کنید. هر چه فرش، سفت‌تر و محکم‌تر باشد میزان تراکم و شانه آن بالاتر است. به ارتفاع نخ خواب نیز توجه کنید که حداقل ۷ تا ۸ میلی‌متر باشد.

  مراقب باشید که فرش با جنس نخ پلاستیک را به عنوان نخ آکریلیک و دیگر نخ‌ها به شما نفروشند. چرا که اگر جنس فرش پلاستیکی باشد، باعث بروز حساسیت و مشکلات نظافتی می‌گردد.

در صورتی که جنس فرش، اکریلیک باشد بوی نفت و پلاستیک از آن استشمام نمی‌شود، در هنگام لمس، احساس چسبندگی به دست شما نمی‌دهد، رنگ‌ها را شاداب‌تر نمایان می‌کند و همچنین پرزدهی کم و مقاومت بیشتری در برابر عواملی چون نور و گرما دارد.

  بسیاری از فرصت طلبان با استفاده از چسباندن مارک برندها و تولیدی‌های معتبر روی فرش‌های تقلبی اقدام به فروش آن می‌کنند. مراقب باشید که گول مارک و برچسب را نخورید.

  اگر فرش ماشینی اصل باشد، باید پشت آن به صورت دستباف گونه باشد یعنی گره‌های آن مشخص و قابل لمس باشند.

مزیت خرید فرش ماشینی

با خرید فرش ماشینی ، هزینه کمتری نسبت به خرید فرش دستباف پرداخت می‌کنید که در این صورت مجبور نیستید مدت زیادی آن فرش را داشته باشید و در هر زمان که خسته و یا مجبور شدید می‌‍‌توانید فرش دیگری خریداری کنید.

به علاوه طرح، رنگ و نمونه‌های متنوعی از فرش ماشینی در قالب فرش کلاسیک، فرش کودک، فرش فانتزی، فرش کلاریس و … تولید می‌شود که برای هر دکوراسیونی می‌توانید فرش مورد نظر خود را در ابعاد واندازه‌های گوناگون تهیه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *