لکه آبمیوه ها را چگونه از لباس پاک کنیم؟

زمانی که مقابل آبمیوه فروشی ها ایستاده ایم به کرات میبینیم افرادی در حال خوردن و نوشیدن بستنی و آبمیوه  هستند و مقداری از آن بر روی لباسشان میریزد . لکه های آبمیوه از رایج ترین و شایع ترین لکه ها است. که نحوه ی شستشو و قالیشویی آن بسیار سوال برانگیز است.
در این مقاله روشهایی برای شستشوی لکه ی نوشیدنیها مانند: لکه آبطالبی،لکه شیر موز،لکه هویج بستنی و… که تمام این لکه ها حاصل از میوه ، شکر و شیر و بستنی یا خامه و .. هستند. اگر لکه ی ایجاد شده تنها آبمیوه طبیعی باشد پاک کردن آن به مراتب بسیار راحت تر است اما اگر با مواد دیگر از جمله شکر و خامه ترکیب شده باشد پاک کردن آن مشکل تر میشود. معمولا لکه ی شیر موز به دلیل اینکه هم چرب است و ترکیبات شکر دارد زمانی که روی سطحی ریخته میشود سریعا خشک شده و به راحتی پاک نمیشود.

حذف لکه ی آبیموه طبیعی!

اگر لکه ای تنها از آبمیوه طبیعی و خالص ایجاد شد به هیچ وجه از مواد پاک کننده استفاده نکنید . تنها با استفاده از اب و پارچه ای مرطوب سطح لکه را تمیز کنید. (این لکه ها جز لکه های عادی هستند بنابراین استفاده از مواد پاک کننده جز در شرایط خاص لزومی ندارد . بنابراین استفاده از پاک کننده چون به طبع باعث آسیب هایی به بافت پارچه یا فرش میشود باید در صورت لزوم از آن استفاده کرد.) پارچه ای را مرطوب کرده و روی لکه بکشید، اگر میتوانید سطح لکه را جداگانه شستشو دهید و به سرعت خشک کنید تا لکه تثبیت نگردد.

حذف لکه ی آبمیوه های ترکیبی!

زمانی که مقداری شیر،شکر،خامه یا بستنی در کار باشد دیگر با لکه ای عادی روبه رو نیستیم. 1- ابتدا سطح جامد لکه را به وسیله ای نر بردارید.(تا جایی که میشود قسمتهای جامد لکه را بتراشید.) 2- سپس با پارچه ای تغریبا ضخیم و مرطوب روی لکه به آرامی بکشید.(با این کار بافتهای لکه ها را از هم جدا میکنید.) ادامه ترفند شستشوی آبمیوه های ترکیبی را در مقالات بعدی ما بخوانید…

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *