مستند فرش گور ساخته شد!

«فرش گور» عنوان جدیدترین مستند معصومه نورمحمدی است که داستان فرشی دو تکه شده را روایت می‌کند.

به نقل قالیشویی ادیب و  گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نورمحمدی پس از ساخت مستندهای «رویای بهشت» و «سوزنگرد» با موضوع فرش ایرانی، این بار قصد روایت داستان فرشی دو تکه شده و منحصر به فرد مربوط به دوره صفوی را دارد که نیمی از آن در موزه هنرهای تزیینی پاریس و نیمی دیگر در موزه کراکوف لهستان نگهداری می‌شود.

این مستندساز درباره‌ ساخت «فرش گور» گفت: من ارزش بسیاری برای فرش ایرانی قائلم چرا که دنیایی از فرهنگ و هنر است و ساخت مستند درباره‌ فرش ایرانی بهانه‌ای ست که هنر ایران را به مردم نشان بدهم.

وی افزود: با توجه به فیلمبرداری بخش‌هایی از این مستند در پاریس و لهستان، ساخت «فرش گور» نیازمند بودجه‌ای بیشتر از مستندهای معمول است. بخشی از هزینه این فیلم از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تامین می‌شود و بخش دیگر را باید از منابع دیگر تهیه کنم.

مستند-فرش-گور-چیست-قالیشویی-ادیب

نورمحمدی هدف از ساخت این مستند را نشان دادن تصویری از مهجور واقع شدن فرش ایرانی به عنوان نماد هنر ایران دانست و ادامه داد: فرش‌های اصیل ایرانی در کشورهای مختلف پراکنده شده‌اند و در کشور خودمان هم کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

معصومه نورمحمدی تهیه‌کنندگی مجموعه‌های «آبی دریا 1» در 7 قسمت و «آبی دریا 2» در 10 قسمت و همچنین تهیه‌کنندگی و کارگردانی مستندهای «سورنا»، «حفره‌های حیات»، «پنج‌شنبه بازار میناب»، «رویای بهشت»، «سوزنگرد» و «مسافر فوکوشیما» را در کارنامه کاری خود دارد.

شایان ذکر است مرکز ملی فرش ایران نیز در تولید این مستند همراهی خواهد داشت.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *