نحوه خاکگیری فرش

یکی از مهمترین و موثرترین مراحل قالیشویی ، خاکگیری فرش است. همانطور که باید از اهمیت خاکگیری فرش غافل نباشیم، نحوه خاکگیری درست را نیاز است یاد بگیریم.
اگر به صورت حرفه ای و اصولی فرش را خاکگیری کنیم ، در زمان کمتر و به صورت موثر تری این کار را انجام خواهیم داد.

نحوه خاکیری فرش

اگر ابعاد فرشتان کوچک است مراحل زیر را برای خاکگیری و غبارزدایی فرش انجام دهید: ابتدا فرش را به صورت لول جمع کنید و به فضای باز منقل کنید ، سپس به راحتی فرش را بتکانید  .( در حین انجام کار بهتر است ماسکی بر دهان بگذارید.) فرش را روی نرده و ارتفاعی آویزان نگه دارید و با چوب یا میله ای به پشت فرش بزنید.( در حین کوبیدن ضربات مراقب باشید فرش آسیب نبیند.) قالیشویی های معتبر در مکانهایی مجهز و با دستگاه های مخصوص بدون آسیب فرش را به بهترین روش خاکگیری میکنند.

چرا باید حداقل سالی دو مرتبه فرش را خاکگیری کنیم؟

در صورتی که فرش را قبل از قالیشویی ، خاکگیری نکنیم پس از قالیشویی فرش چرک دیده خواهد شد. مراحل قالیشویی نیز سخت تر انجام خواهد شد. فرش به مرور زمان کثیف تر به نظر میاید و چرکمیر میشود. عمر فرش کم شده و ممکن است پوسیده شود.

اگر ابعاد فرش بزرگ بود و یا جا به جایی آن برایمان سخت بود چگونه خاکگیری کنیم؟

در هر صورت مهم است فرش را طی سال جا به جا کنید تا باکتری و یا آلودگی در زیر فرش و یا لابه لای الیاف آن ، پنهان نماند. با این وجود میتوان سر فرش را بلند کرد و هر قسمت را به طور جداگانه خاکگیری کرد. ابتدا تمام پنجره هایی که در فضای مورد نظر وجود دارد را بازکنید و یا از تهویه و هواکش استفاده کنید. سپس فرش را با دقت جارو بکشید ، در ادامه با پنبه ای مرطوب را به آرامی روی فرش بکشید. سپس سر فرش را بلند کنید و به آرامی به پشت فرش ضرباتی وارد کرده و در ادامه قسمتهای دیگر فرش را خاکگیری کنید. بدون جا به جایی فرش ممکن است به خوبی تمام گرد و غبار از فرش بیرون نرود و یا فضای خانه آلوده گردد.  

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

نحوه خاکگیری فرش
نحوه خاکگیری فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *