نحوه شستن مبل نجس

بسیاری از افراد از قالیشویی ها و متخصصان میپرسند چگونه مبلی که به طریق مختلف نجس شده است را بشوییم و شستشوی مبل را انجام دهیم؟ در این مقاله طبق احکام شستشوی مبل را توضیح خواهیم داد.

 اگر فرش یا مبل منزل که آب در آن نفوذ می کند با مدفوع بچه نجس شود چگونه باید آن را تطهیر کنیم؟

جواب: بعد از برطرف نمودن عین نجاست به یکی از دو طریق می‌توان تطهیر نمود:

۱)  آب قلیل را روی محل نجس بریزد سپس آب غساله را با فشار دادن خارج کند.

۲)  آب لوله را (که متصل به کر است) به محل نجس وصل کند به‌ گونه‌ای که همه آن محل را فرا بگیرد و بنا بر احتیاط واجب باید هنگام اتصال آب با دست کشیدن و مانند آن غساله از جای خود حرکت کند.

مبل کثیف و نجس

تطهیر فرش و موکت

سؤال: چگونه موکتی که به زمین چسبیده و به بول نجس شده، پاک می‌شود؟

آیات عظام: امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای، فاضل و نوری‌همدانی: اگر بعد از برطرف ساختن عین نجاست، توسط شلنگی که به آب لوله‌کشی شهر متصل است، یک بار روی آن آب ریخته شود، پاک می‌گردد و احتیاط واجب آن است که موکت طوری فشار یا حرکت داده شود که آب داخل آن خارج شود. (امام و نوری‌همدانی، رساله‌ی دانشجویی، ج16، ص337؛ آیت‌الله خامنه‌ای، اجوبة الاستفتائات، س71 و 73؛ فاضل، جامع المسائل، ج1، س46)

آیت‌الله سیستانی: اگر بعد از برطرف ساختن عین نجاست، توسط شلنگی که به آب لوله‌کشی شهر متصل است، دو بار روی آن آب ریخته شود، پاک می‌گردد و فشار و حرکت دادن موکت لازم نیست. (توضیح‌المسائل مراجع، م159)

آیت الله خامنه ای :
اگر سطح مبل را دو مرتبه با آب قلیل بشوئید و آب آن را با فشاردادن از سطح مبل خارج کنید ــ هر چند به داخل مبل برود ــ، سطح مبل پاک می شود، اما توجه داشته باشید، آبی که از سطح مبل جدا می شود، پاک نیست.

آیت الله مکارم :
مبل را میتوان با آب تطهیر کرد؛ اگر چیز نجسی را با آب کر یا جاری یا آب لوله کشی بشویند تا عین نجاست برطرف شود، یا بعد از برطرف کردن عین نجس یک بار در آب کر یا جاری فرو برند پاک می شود، ولی فرش و لباس و مانند آن را باید فشار یا حرکت داد تا آب آن خارج شود. البته اگر هنگام شستشو، آب در آن جریان پیدا کند فشار لازم ندارد. ضمنا در وسایلی که نمی توان آب روی آن ریخت می توان از روکش استفاده کرد.

آیت الله فاضل :
اگر با آب قلیل مبل نجس را آب بکشید اگر با غیر بول نجس شده باشد بعد از بر طرف کردن عین نجاست یک مرتبه به مقداری آب بریزید که به تمام جاهای نجس جاری شود و با دادن فشار آب داخل مبل را خارج کنید و اگر با بول نجس شده است دو مرتبه با آب قلیل به همین ترتیب بشویید و هر بار، آب داخل آن را با فشار دادن خارج کنید پاک می‌شود، در غیر این صورت پاک نمی‌شود.
اگر با آب شیلنگ متصل به کر روی جایی که نجس شده یک مرتبه به مقداری بگیرید که آب به تمام جاهایی که نجس شده نفوذ کند و کمی فشار دهید که آب داخل آن خارج شود یا همزمان با اتصال آب فشار دهید که آب داخل آن جا بجا و کمی از آب داخل خارج شود پاک می‌شود.

نحوه شستن مبل نجس

 

آیت الله شبیری زنجانی:
اگر بخواهید با آب قليل پاك شود بايد به قدرى آب روى آن بريزید كه جارى شود و بنابر احتياط آب را با دستمال و مانند آن جمع كنید و گرنه، جايى كه آب در آن جمع مى‌شود نجس مى‌ماند البته در تطهیر با آب جاری، برطرف شدن عین نجاست و اتصال به آب کافی است.

منابع : سایت شمیم نرجس ،شهر سوال و سایت مراجع عظام

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

نحوه شستن مبل نجس
نحوه شستن مبل نجس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *