وضعیت فعلی صنعت فرش ماشینی ایران

به نقل قالیشویی ادیب و گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران (عصرفرش)، طبق گزارش ادواری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مورد محصولات منتخب، آمار و اطلاعات مربوط به فرش ماشینی نیز منتشر شده است. در این آمار، محل استقرار واحدهای تولیدی فرش ماشینی فعال در سطح کشور، در ۱۹ دسته استانی شناسایی‌شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بالاترین درصد از این تعداد واحدها در استان اصفهان و بقیه در ۱۸ استان دیگر کشور قرار دارد و بخش زیادی از واحدهای کل کشور در دو شهر مجاور یکدیگر در استان اصفهان یعنی کاشان و آران و بیدگل مستقر است.

اخبار-فرش-قالیشویی

در جدول اول، تعداد، اشتغال و ظرفیت طرح‌های نیمه‌تمام تولید فرش ماشینی به تفکیک استان مشخص شده که از این تعداد، بیشترین آمار مربوط به استان اصفهان با ۳۱۴ واحد تولیدی نیمه‌تمام است:

در جدول بعد، واحدهای فعال تولید فرش ماشینی مشخص‌شده‌اند که ۹۲۷ واحد فعال مربوط به استان اصفهان است:

جدول بعد، روند تولید و ظرفیت فرش ماشینی در کشور را نشان می‌دهد:

جدول بعد، سهم استان‌های تولیدکننده فرش ماشینی طی سال ۱۳۹۵ را نشان می‌دهد که بازهم اصفهان با ۶۵.۴% بیشترین سهم از تولید کشور را به خود اختصاص داده است:

جدول بعد، رتبه ایران از واردات و صادرات جهانی را در بین ۱۸۶ صادرکننده و ۲۲۵ واردکننده نشان می‌دهد که ایران رتبه پنجم را در بین صادرکنندگان فرش ماشینی به خود اختصاص داده است که روند ارزش صادرات در جدول ششم مشخص گردیده است:

امید است با توجه به ارزش افزوده فرش ماشینی و تراز تجاری مثبتی که این محصول دارد، سال آینده شاهد وضعیت مطلوب تری در حوزه این صنعت و صادرات آن باشیم. گرچه با وجود موانع فعلی صادرات و بسته شدن دست تولیدکننده برای عرضه فرش های تولیدی اش به خارج کشور، و از طرفی صدور بخشنامه های پی در پی برای تولیدکنندگان، شرایط اندکی سخت تر از گذشته به نظر می‌رسند، اما بخش خصوصی نشان داده که همیشه با اراده و جدیت، به فعالیت هایش ادامه می‌دهد و همواره راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه ای را برای پیشرفت و رشد خود در نظر دارد.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *