پاک کردن لکه شیر از فرش + فیلم آموزشی

زمانی را تصور کنیم که لیوان شیری ناگهان بر روی فرش می افتد و مقدار شیر زیاد سرازیر میشود ، در این صورت چگونه میتوانیم لکه های شیر به جامانده را به سرعت از بین رود. ویدئو نحوه پاک کردن لکه شیر و همچنین توضیح آن در ادامه مقاله بینید.

قالیشویی و شستن فرش در این لحظه بسیار حائز اهمیت است اما اگر طبق اصول گفته شده لکه شیر را پاک کنیم هیچ آسیبی به فرش وارد نمی شود و هینطور قالی شویی و لکه برداری به نحو احسن انجام خواهد شد. اگر لکه شیر را به موقع و با ترفندها و حلال شیر نشویید، لکه های سفید روی پارچه یا فرش باقی مانده و از این پس به سختی پاک خواهد شد.

نکته : تمام مواد پاک کننده و روشهای بیان شده در این مقاله و هر مقاله ی قالیشویی را قبلا در نقطه ای خارج از دید امتحان کنید.

طبق اصول زیر لکه شیر را بشویید

1-  ابتدا باید مواد پاک کننده خانگی زیر را تهیه کنید:

آمونیاک ، نشاسته ذرت ، صابون مایع ،آب گرم و سرد

2- صابون مایع را با آب گرم به مقدار مناسب ترکیب کنید، مقدار ترکیب این مواد پاک کنننده باید به اندازه مناسب باشد یعنی نباید بیش از اندازه صابون مایع را با آب ترکیب کنید در غیر این صورت محلولی که درست کردید بیش از اندازه لیز و غلیظ خواهد شد و یا بیش از حد رقیق می باشد.

3- سپس پارچه ای سفید و تمیز برداشته و آن را به ترکیب آغشته کنید و سپس با استفاده از آن سطح لکه شیر را کاملا تمیز کنید، مرحله به مرحله پارچه را به اندازه لازم به محلولی که درست کردید آغشته کنید و مزاقب باشید بیش از اندازه پارچه خیس نشود، بدین ترتیب لکه ها را یکی یکی با پارچه تمیز کنید و توجه کنید از خارج لکه به سمت داخل لکه دست را حرکت دهید تا لکه بیش از این گسترش پیدا نکند.

نحوه تمیز کردن لکه شیر موز

 

4- در ادامه یک قاشق غذاخوری آمونیاک را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و آن را تکان دهید تا کاملا ترکیب گردد. ( تا زمانی که لکه قابل دیدن باشد این مرحله را ادامه دهید.) این مرحله باعث می شود لکه بهتر تمیز شود، بنابراین اگر مایل هستید لکه به طور کامل از بین برود با ترکیب جدیدی که با استفاده از آمونیاک ساختید، لکه ها را دوباره تمیز کنید.

5- تا این مرحله لکه ها یا بسیار کمرنگ شده اند و یا به کلی از بین رفته است، بنابراین می توان برای تکمیل مراحل شستشو، لکه ها را با آب سرد بشویید.

6- نوبت به آن رسیده است که با نشاسته ذرت لکه را کاملا بپوشانید ، چند دقیقه ای اجازه دهید نشاسته ذرت روی لکه بماند.

7-  حالا که لکه به کلی تمیز شد، لکه را خشک کنید و اجازه ندهید لکه خیس بماند زیرا همین کار باعث ایجاد لکه می شود، بنابراین با حرارت غیر مستقیم آفتاب و یا سشوآر لکه را خشک کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

پاک کردن لکه شیر از فرش + فیلم آموزشی
پاک کردن لکه شیر از فرش + فیلم آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *