چگونه فرشمان نو بماند

فرش‌ها در منازل ما ایرانی ها دکور بسیار ارزشمندی هستند و همه می‌دانند که نگاه کردن به فرش‌های کثیف خوشایند نیست. حال شاید سوال پیش آید چگونه فرشمان نو بماند؟ در این مطلب روشهایی بسیار آسان برای تازه نگهداشتن فرش بیان میشود تا پس از گذشت زمان احساس کهنگی،رنگ پریدگی و.. به فرش نداشته باشیم و طبیعتا نیاز کمتری به قالیشویی پیدا خواهد کرد.

با همه چیزهایی که در زندگی شما می گذرد، چگونه قرار است راهی مناسب برای زمان برای افزایش عمر فرش خود پیدا کنید و تا زمانی که ممکن است آن را کاملاً نو نگه دارید؟ خبر خوب این است که می توان به فرش هایی که نو هستند دست یافت، حتی اگر کمی کار لازم باشد. یک فرش نو: شیک، دلپذیر و نرم زیر پا، حسی دنج و مجلل به هر خانه ای می بخشد. افسوس، اگر فرشی به درستی مراقبت نشود، این درخشندگی به زودی محو می شود. فرشی که تمیز و نو نشود، هم زشت می شود و هم پناهگاهی برای باکتری ها و مواد حساسیت زا. فرش ها ویژگی جالبی دارند که اکثر کالاهای منزل از این ویژگی برخوردار نیستند. اگر فرش را با روشی اصولی نگهداری کنیم مطمئنا نو میماند و میتوان این روشهارا تضمین کرد.

موارد که به فرشمان آسیب میزند

مواردی که باعث کهنگی،رنگ پریدگی،پوسیدگی و.. فرش میشود عوامل زیر است:

1- آب و رطوبت زمانی که آب یا رطوبت به قالی برسد، موجب میشود تار و پود فرش از هم گسیخته شود و شل شود. پس از آن نیز باعث پوسیدگی شود. پس حتما مطمعن شوید که فرش در محلی قرار دارد که رطوبت و آب به آن نمیرسد.

2- نور آفتاب همانطور که میدانید نور مستقیم خورشید میتواند به هر چیزی آسیب رساند. تابش آن به مرور زمان باعث بور شدگی و از بین رفتن رنگ آن شود. اگر مجبور بودید قالی را در محلی استفاده کنید که نور آفتاب مستقیم بر آن می تابد در ساعات اوج آفتاب یک ملافه سفید روی فرش پهن کنید.

3- هوا و محیط کثیف گرد و غبار، آلوگی هوا از مواردی هست که رنگ فرش را کدر میکند. با کدر شدن آن تصمیم به شستشو میگیرید. و همین شستشوی بی رویه باعث آسیب دیدن فرش میشود.

4- قرار داشتن در جای نامناسب باید بدانیم که هر فرش مناسب هر مکان نیست در راهروها که رفتن آمد زیاد است و در آشپزخانه که امکان ریختن آب و رطوبت وجود دارد، پس از  فرش های گران قیمت در این مکان ها استفاده نکنید.

چگونه فرشمان نو بماند

چگونه از فرش نو در آشپزخانه استفاده کنیم

نکاتی که در زیر به اختصار توضیح داده میشود را با دقت رعایت کنیم به هیچ وجه فرش در کمتر از بازه عمر خود خراب نمیگردد.

1- اگر در آشپزخانه فرش پهن کرده اید حتما زیر سینک،گاز ،یخچال ،پادری و فرشی کوچکی را روی فرش مورد نظر پهن کنید.

رطوبت و آب ممکن است در ظاهر آسیبی به فرش نزند اما از عمر فرش میکاهد.

2- فرش را مستقیما زیر پنجره،در و محل رفت آمد پهن نکنید و یا از روی فرشی استفاده کنید.

3- اگر در منزل بخارشو،بوخور و دستگاه های ایجاد رطوبت و بخار استفاده میکنیدحتما حواستان به فرش در آن ناحیه باشد و بهتر است با پارچه ای آنرا بپوشانید.

4- به هیچ وجه با کفش روی فرش راه نروید در طولانی مدت تمام پرزهای فرش را از بین برده و حالت خوابیده پیدا میکند.

5- به هرطریقی فرش دچار:لکه ،الودگی،کثیفی،رطوبت و..شد بلافاصله اقدام به پاکسازی آن کنید.

6- از قرار دادن اشیای سنگین روی فرش خودداری کنید.

حداقل سالی دوبار فرش را بچرخانید و جابه جا کنید تا حالت خاصی به خود نگیرد.

 

چگونه فرشمان نو بماند

راهکارهای نو ماندن فرشمان

مرتب جاروبرقی بزنید

برای اینکه فرشمان نو بماند، باید حداقل دو بار در هفته آن را جارو برقی بکشیم. اطمینان حاصل کنید که فیلترهای جاروبرقی را نیز به طور منظم پاک می کنید.

از جوش شیرین استفاده کنید

شما هم می خواهید بوی نو بدهد. پاشیدن یک لایه ملایم جوش شیرین روی فرش قبل از جاروبرقی به ظاهر و بوی تازه آن کمک می کند. با این ترفند مفید از  عطرهای مزاحم حیوانات خانگی جلوگیری کنید.

گره های فرش را کوتاه کنید

اگر گره های شلی روی فرش شما ظاهر شد، مطمئن شوید که آنها را بیرون نکشید. این فقط مشکل را بدتر می کند و فرش را از پشت پاره می کند. در عوض، یک قیچی بردارید و قبل از بدتر شدن مشکل، گره آن را کوتاه کنید

حال اگر هنوز نمیدانید اگر فرشتان بعد از چند ماه در خانه خسته و فرسوده به نظر رسید. همانطور که ماشین خود را برای تعویض روغن می‌برید، فرش شما نیز نیاز به نگهداری حرفه‌ای دارد. شستشوی فرش در  یک قالیشویی حرفه ای می تواند به عمق الیاف نفوذ کند و تمام کثیفی ها و کثیفی ها را از بین ببرد. همین امر باعث میشود فرش شما نو تر شود.

… واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب …

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد .

همراهان گرامی در نظر داشته باشید ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با20%تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج و شهریار صورت میگیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *