چگونه لکه ی رژلب از فرش یا لباس بشوییم؟

تصور کنید در اتاق را بازمی کنید و فرزند کوچک خود را در حال نقاشی کشیدن با رژی لب روی مبل یا فرش می بینید، حقیقتا در این لحظه حفظ آرامش بسیار مشکل است، اما زمانی که ترفند شستشوی لکه رژلب را از روی هر سطحی بدانید می توان انتظار آرامش را داشت.ام چگونه می توان آثار رژ لب را از روی مبل پاک کرد؟ لکه های رژلب چرب چگونه تمیز می شود؟ ادامه مطلب را با قالیشویی ادیب همراه باشید.چرا پاک کردن لکه رژلب مشکل است؟

ابتدا بهتر است اطلاعاتی راجع به مواد پاک کننده ی رژ لب بدانیم، تا پاک کردن آن را اصولی یادبگیریم.

رژ لب از روغن های غنی شده و رنگدانه های عمیق ساخته شده است، بنابراین طبیعتا لکه ای سخت باید برجای بگذارد زیراهم چرب است و هم رنگی! و لکه های چرب و رنگی جز لکه های بدقلق محسوب می شوند.

نکته مهم: آثار رژلب اگر به موقع و بلافاصاله پس از ایجاد آن شسته شود به مراتب بسیار سریعتر و با زحمت کمتری پاک خواهند شد.
بنابراین زمان در شستشوی این نوع لکه رژ لب بسیار مهم است.

یک ترفند جالب برای ازبین بردن لکه ی رژلب

پاک کردن رژلب با اسپری مو

برای شستن لکه رژل لب نیاز به وسایل و مواد پاک کننده ای است ، لطفا مواد موردنیا زیر را تهیه کنید:

  • اسپری مو
  • پارچه ای سفید
  • حوله ی نازک و نرم

مراحل تمیز کردن آثار رژ لب

  1. در مرحله ی اول باید هرآنچه جز لکه است را بردارید، تکه های جامد رژلب را به طور کامل از سطح مورد نظر بردارید و تنها لکه ی آن باقی بماند.( ممکن است لکه در فضای گرمی ایجاد شده باشد و یا بر اثر رفت و آمد رزی لب روی زمین مالیده شده باشد، بنابراین مراقب باشید در حین برداشتن تکه های رژلب، لکه گسترش پیدا نکن.)
  2. سپس اسپری مو را روی لکه بریزید .(کاملا سطح لکه با اسپری مو مرطوب شده و اما خیس نشود.)
  3. با پارچه ای روی سطح لکه بکشید تا همراه با مواد اسپری مو، تمیز شود..(در این مرحله پارچه به رنگ رژلب درمی آید، بنابراین مراقب باشید پارچه ی کثیف خود ایجاد لکه نکند و دائما پراچه را تعویض کنید.)
  4. سپس حوله ای نرم را به آب معمولی آغشته کرده و با آن سطح لکه را کاملا شستشو دهید.

  مطالبی که مفید است، بخوانید:


نکته : ممکن است لازم باشد این مراحل را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیداکنید، اما برای تکرار چندین لبار کل مراحل و یا یک مرحله، با فشار این کار را نکنید و یا بیش از اندازه از مواد پاک کننده استفاده نکنید.

پاک کردن لکه قدیمی رژلب

اما زمانی که لکه رژلب قدیمی است و یا زمانی که ایجاد شد توسط رفت و آمد به داخل بافت فرش فرو رفته و هر چه قدر شستشو انجام می دهیم، تنها سطح اولیه لکه پاک می شود و همچنان آثار رژلب  باقی می ماند، برای این نوع لکه ها چه کنیم؟

  1. همان مواد پاک کننده در مرحله قبل کافی هستند فقط یک برس نرم نیز به آن ها اضافه کنیم، مراحل زیر را انجام دهید:
  2. ابتدا لکه را با آب معمولی مرطوب کنید به طوری که اصلا خشک نباشد، (با این کار بافت های سخت لکه که به مرور زمان مقاوم شده اند گسسته و لکه راحت تر پاک خواهد شد.)
  3. سپس برس را برداشته و روی لکه بکشید تا تمام رژلبی که به داخل فرورفته اند خارج شود. ( حرکت دست به صورتی باشد که آثار رژ لب به خارج لکه هدات شود.)
  4. در ادامه مانند قبل لکه را شستشو دهید و کاملا پاک کنید.

 با خاطر داشته باشید، نکات گفته شده در این مقاله و یا هر مقاله ی شستشوی دیگر، به صورت کلی است و اگر از جنس فرش خود اطلاعی نداشته  ویا فرش بسیار روشن و حساس است، این کار را به قالیشویی سپرده  ویا با متخصصین مشورت کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

QR مقاله چگونه لکه ی رژلب از فرش یا لباس بشوییم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *