شستشوفرش از کپک

به علت های مختلفی ممکن است فرش دچار کپک زدگی شود مانند: مرطوب ماندن فرش یا مبل در مدت طولانی… اما چگونه قالیشویی و شستشوفرش و یا شستشو مبل  را در منزل انجام دهیم تا فرش عاری از هرگونه کپک و باکتری شود و از این پاکیزگی اطمینان حاصل کنیم.
شستن-کپک-از-روی-فرش

مراحل تمیز کردن لکه کپک از روی فرش یا مبل

  • ابتدا در محلی که فرش دچار کپک می باشد ، هوای آزاد ایجاد کرده وسپس فرش را مقابل خورشید قرار دهید.  (به مدت 24-48 اگر در فضای مورد نظر پنجره هست پنجره را باز کنید و یا فرش و مبل را به فضایی آزاد منتقل کنید زیرا لکه ی کپک سرشار از باکتری است و استشمام آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.)
  • ابتدا هر آنچه می شود کپک را از روی فرش بردارید.( برای این کار دستکشی در دست کرده و با قاشق و یا لبه ی نرم چاقو کپک ر از روی سطح مورد نظر تاجایی که امکان دارد، بتراشید.)
  • رطوبت ایجاد شده را باید از بین ببرید اما چگونه؟ با استفاده از جوش شیرین رطوبت را از فرش حذف کنید .جوش شیرین بایدبه مدت یک شبانه روز روی فرش  بماند تا رطوبت را کاملا به خود جذب کند، بنابراین سطح مورد نر را با جوش شیرین یپوشانید.
  • سرکه چون حالت اسیدی دارد و برای از بین بردن باکتری مناسب است، می توان به عنوان پاک کننده از آن استفاده کرد (مقداری سرکه را روی قسمت کپک زده ریخته و سپس فرش را شستشو داد.)
سرکه را درون بطری اسپری بریزید و بعد از آن روی فرش بریزید و با برسی سفت رویش بکشید تا کپک به جا مانده درون بافتهای فرش هم از بین برود.( در این مرحله فرش عاری از هر گونه کپک و باکتری خواهد شد.)
مطالب مفید: خطرات و اثرات مضر کپک در منزل بر انسان و حیوان نحوه شستشوی کپک و میکروب زدایی آن

اسپری خوشبو کننده برای تمیز کردن کپک روی فرش

  • در فروشگاه ها اسپری ضد باکتری و قارچ هم وجود دارد اما پس از شستشو کامل جهت اطمینان از این اسپری هم  استفاده کنید، برخی از این اسپری ها خوشبو کننده هستند که بسیار مناسب است.
  • در آخر اگر بازهم مقداری از کپک باقی ماند میتوانید با استفاده از ماده شیمیایی دی اکسیدکلر با احتیاط استفاده کرد. توجه داشته باشید این مواد ممکن است رنگ فرش را تغیر داده و آسیب وارد کند اما به عنوان راه آخر میتوان استفاده کرد.
  • در نهایت، فرش را به طور کامل جارو بکشید تا تمام مواد پاک کننده از بین برود و سپس با آب معمولی فرش را شستشو دهید.
  • و فرش را کاملا خشک کنید تا دوباره دچار کپک نشود، در صورتی که اندکی لکه کپک روی فرش باقی مانده بود و یا بوی نامناسب روی فرش بود، مراحل را دوباره تکرار کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

حذف کپک از روی فرش
حذف کپک از روی فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *