خشکشویی مبلمان یا شستشوی مبل

وقتی مبل را تمیز نگه داریم و سالم نگهداشتن آن در طول ستاده برایمان مهم باشد به طبع مبل عمر بیشتری کرده و در همین مدت ظاهر اولیه خود را از دست نمیدهد.بنابراین خشکشویی مبلمان مانند قالی شویی بسیار مهم است و اگر اصول صحیح شستشوی مبل را بدانیم حتما نتیجه مطلوب را نیز دریافت خواهیم کرد.
اغلب افراد فقط فرش هارا جارو می کشند، مبلمان را نیز جارو بکشید به طور مرتب کفی مبل و قسمتهای باریک آن، که معمولا آلودگی ها بین کفی و دیواره جمع می شوند حتما با لوله ی باریک جارو تمیز کنید.
در اکثر پارچه های مبل، طوریست که گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند مگر اینکه در زمان طولانی مبل تمیز نشود و این گرد و غبار به داخل مبل نفوذ کند.

تقریبا همه ی مبلمان برچسب حاوی اصول شستشو و نگهداری متناسب با پارچه مبل را دارند. اما معمولا به این برچسبها توجه نمی شود. بدانید این برچسبها بسیار مهم هستند قبل از هرگونه اقدامی جهت خشکشویی مبلمان آن را نگاه کنید (کمتر از1دقیقه زمان میگیرد).

اطلاعات برچسب مبل:

W- استفاده از مواد شوینده +آب
s-پاک کننده های بدون آب و خشک
Ws-تمیز کننده ی همراه آب بهتر است تمیز کننده ی بدون آب.
x- شستشوی این مبل باید به صورت حرفه ای انجام گیرد.

نحوه شستشوی مبل در منزل

اسپری را پر از آب کرده و یک قطره مایع ظرف شویی در آن بریزید. سرکه سفید و نوشابه سرد هم تهیه کنید.
اسفنجی بردارید و به این مواد پاک کننده اغشته کنید و لکه های مبل را شستشو دهید.
با توجه به سختی لکه اجازه دهید مدتی این پاک کننده ها روی لکه بمانند.
(در مقالاتی سایت قالیشویی ادیب به کرات بیان کردیم: اگر لکه را به سرعت بعداز ایجاد آن شستشو دهید شانس پاک شدن آن چند برابر افزایش میابد و نکته ی دوم: اگر لکه خشک است قبل از شستشو آنرا مرطوب کنید و نه خیس.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *