درباره فرش چه میدانیم؟

در این مقاله اطلاعات جالبی درباره ی فرش ، قالیشویی و تاریخچه کوتاهی از ان و حتی تفاوت واژه های انگلیسی به کار رفته برای فرش نیز بحث خواهیم کرد.

فرش چیست؟

فرش را یک پوشش کلی نساجی شده میگویند که شامل لایه های زیادی است و به طور سنتی از پشم و الیاف تشکیل شده است. از قرن بیستم الیاف به کاررفته در فرش از فیبر مصنوعی هستند مانند: پلی پروپیلن،نایلون یا پلی استر اغلب استفاده شده است.دلیل کاربرد این الیاف مصنوعی قیمت ارزانتر آنها نسبت به الیاف سنتی و طبیعی میباشد. فرشهای-جدید-تابلو-فرش-قالیشویی

تفاوت rug و carpet

این دو اصطلاح اغلب به جای هم به کار میروند اما تفاوت اساسی نیز دارند . rug : به فرشی میگویند که تمام کف خانه را پوش میدهد و وسعت آن نیز گسترده است . Carpet: به فرشی میگویند که معموالا بزرگتر از یک اتاق نیست و معمولا بخشی از خانه را پوشش میدهد. carpet-فرش-جدید

تابلو فرش

یکی از موراد کاربرد فرش،تابلو فرش است که طرفداران خاص خود را دارد.

 موارد کاربرد تابلو فرش :

  • ممکن است تابلو فرش روی دیوار نصب نشود و تنها معنای آن فرشهایی هستند که در اندازه تابلو فرش هستند مانند فرشهای کوچکی که در خانه برای مقاصدی از جمله: فرش نماز، فرش بازی کودکان و.. استفاده میشود.
  • تابلو فرش : فرشهایی با مساحت کوچک که دارای  ظاهری زیبا و یا ارزش خاصی هستند روی دیوار نصب میشوند.
  • در برخی موارد فرش را به دیوار نصب میکنند برای ایجاد عایق صدا یا هوا ، که این نوع فرشها معمولا قطر نازکی داشته و به رنگ دیوار هستند.
درباره-فرش تابلو فرش میتواند ابعاد و طرحهای مختلفی داشته باشد . در سال 2000 این نوع فرشها در موسسات صنعتی و تجاری یا هتلها استفاده میشدند. اما در سال 2010 تابلو فرش در قیمتها و کیفیتهای متفاوت تری عرضه شد و در خانه های شخصی بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *