چگونه لکه واکس کفش را از فرش یا مبل پاک کنیم؟

مهم نیست که چه قدر مراقب فرش هایمان هستیم حوادت اتفاق می افتد و هر اندازه هم مراقب باشیم درست است که نسبتا کمتر وسایل خانه آسیب میبیند اما بالاخره درهر خانه ای به خصوص مناطقی که رفت و آمد زیاد است از این اتفاقها می افتد و باید اطلاعاتی برای شستشوی فرش، قالیشویی و پاک کردن لکه ها داشته باشیم. برای بسیاری از ما پیش آمده که بهترین لباسمان را پوشیده ایم و در حین واکس زدن فرش، ناگهان مقداری از واکس سیاه روی لباس سفید مالیده می شود، چگونه می توان در زمان کوتاه لکه را به سرعت پاک کرد؟ ادامه مطلب را با ما همراه باشید… shoe polish-پاک -کردن-لکه-واکس-کفش-قالیشویی-ادیب اما برویم سرغ نحوه شستشوی فرش از این گونه لکه های کدر ،چسبنده و چرب که شاید حتی از نحوه ساختار آن مطلع نباشیم بنابراین میتوانیم مقاله ” موادتشکیل دهنده واکس کفش و براق کننده ها چیست” را بخوانیم.

نحوه برداشتن لکه واکس

به محض مواجه با لکه واکس به سرعت اقدام به پاکسازی آن کنید و چاقویی برداشته و با لبه ی نرم آن لکه را از سطح فرش یا پارچه جدا کنید.(در این مرحله باید احتیاط داشته باشید که لکه را بیشتر به الیاف فرش یا پارچه فرو نبرید و در سطح زیرین لکه را نمالید.) اسنجی تهیه کرده و آنرا به حلالی خشک آغشته کنید و روی سطح لکه قرار دهید. سپس یک قاشق غذاخوری آمونیاک و یک قاشق غذاخوری موادشوینده ظرف شویی را در دو فنجان آب گرم  کاملا مخلوط کنید. shoe polish-پاک -کردن-لکه-واکس-کفش-قالیشویی-ادیب (در استفاده از هر نوع مواد پاک کننده ای اعم از خانگی و شیمیایی که در انواع مطالب پیشنهاد میشود باید خود از نوع و جنس فرش آگاهی داشته باشید تا برای فرش یا پارچه مورد نظر ضرر نداشته باشد و آنرا خراب نکند.) این محلول را مستقیما روی لکه بگذارید . در ادامه با قرار دادن پارچه ای روی لکه مواد آنرا جذب کنید. مقدار متناسب با که آب سرد را روی لکه بریزیدو اجازه دهید آب وی سطح لکه خشک شود. shoe polish-پاک -کردن-لکه-واکس-کفش-قالیشویی-ادیب در این مرحله باید با دقت لکه را بررسی کنید .3 حالت رخ میدهد:
  • لکه کاملا پاک شده و تنها باید محل مورد نظر را تمیز کنیم.
  • آثار و سیاهی لکه باقی است که باید متناسب با نوع فرش و پاچره از پاک کننده هایی که همیشه استفاده میکردیم سطح مورد نظر را شستشو ددهیم.
  • مقداری از لکه به قوت خود باقی است. در این حالت مراحل را از ابتدا باید تکرار کنید و مراقب باشید در حین شستشو فشار وارد نکنید .
به طور کلی در انتها حتما سطح مورد نظر را با آب و پاک کننده های ملایم و متناسب شستشو دهید و خشک کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *