رونمایی از فرش ترمه در دهه فجر

به نقل قالیشویی ادیب و گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران(عصرفرش)، به نقل از ایرانیان، علی قنبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع دستی  یکی از دغدغه های استان یزد است چرا که جزء میراث این استان محسوب می شود اما به واسطه شرایطی که بوجود آمده بعضی از آن ها به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به همت و تلاش خوب مدیران استان یزد اذعان داشت: یکی از ویژگی های استان یزد داشتن مدیران دلسوز و پا به کار است که در کمتر استانی شاهد آن هستیم به طوری که شرایط در استان یزد به گونه ای رقم خورده است که به درخواست مدیران استان کارگروه صنایع دستی در استان یزد فعال شده و بعد از شش ماه به نتایج بسیار خوبی رسیده اند.

قنبری ادامه داد: با تلاش و همتی که در مدیران اتاق اصناف، بسیج اصناف و سازمان صمت وجود داشت صرفا بعد از شش ماه توانستیم چهار تولیدی یزد را مجدداً احیا و زمینه اشتغال ۳۶ نفر به طور مستقیم  را ایجاد و چیزی بالغ بر ۱۳۶ نوع کالا را مجدداً تولید کنیم. همچنین ۷۶ نوع کالای صنایع دستی تولیدی استان یزد را به صورت مستقیم از خود استان در نمایشگاه های خارج از کشور به فروش برسانیم.

رونمایی-فرش-ترمه-97

وی با اشاره به توانمندی های بالقوه استان یزد در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: توانمندی های بالقوه زیادی در استان یزد وجود دارد که باید بالفعل شود و برآنیم با قول و پیگیری های مدیران، یزد را به عنوان پایلوت قطب صنایع دستی در حوزه صادرات تبدیل کنیم.

قنبری با بیان این که یکی از توانمندی های استان یزد در حوزه صنایع دستی ترمه است افزود: کارآفرینان یزدی با اعلام آمادگی و همراهی و پیروی از الگوهایی که کارگروه صنایع دستی به آن ها داده اند ؛ ۷۶ نوع کالا فقط در حوزه ترمه  تولیدی می‌کنند که برای فروش در نمایشگاه های عراق، لبنان و آلمان از طریق کارگروه صنایع دستی سازمان بسیج اصناف ارسال می شود.

وی اعلام کرد: فرش ترمه  به انضمام ۳۶ کالای پایه دیگر به عنوان توانمندی های استان یزد در نمایشگاه توانمندی های استان‌ها در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

دبیر کارگروه صنایع دستی سازمان بسیج با بیان این ک ۱۱۰ نوع بافت سنتی وجود دارد که با پوشاک نیز تلفیق می شوند افزود: ۷۰ درصد از صنایع دستی تولیدی مرتبط با بافت سنتی است و در اصفهان که مهد صنایع دستی است از بافت های سنتی یزد در نمایشگاه خود استفاده می کنند.

قنبری در خصوص اقدامات حمایتی از فعالین صنایع دستی اظهار داشت: شیوه بیمه نامه جدیدی توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی تعیین شده و علاوه بر آن از مسئولین قول گرفته شده دو نوع وام یکی برای خرید تجهیزات تولیدی و دیگری وام خود اشتغالی به متقاضیان تولید صنایع دستی داده شود که اگر کسی مراجعه کرد و کارش انجام نشد؛ بسیج اصناف طبق وظیفه ای که به آن محول شده باید پیگیری کند.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته توسط کارگروه صنایع دستی در شش ماه گذشته ۱۱ نفر از فعالین و متقاضیان تولید صنایع دستی در استان یزد  از تسهیلات و سایر بسته های حمایتی کارگروه صنایع دستی بهره برده اند.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *