طریقه ضدعفونی کردن فرش

فرش یا موکت ممکن است به علت های مختلف دچار باکتری و میکروب گردد. و در این زمان قالیشویی و شستشوی فرش بسیار مسئله ساز می شود. همه ی ما در این مواقع می خواهیم به سرعت فرش را شستشو دهیم و تمام باکتری ها از فرش خارج گردد.
برای ضدعفونی کردن فرش در منزل مراحل گونانون وجود دارد و باید همه ی این مراحل به ترتیب و با دقت انجام شود.

مراحل پاکسازی و ضدعفونی کردن فرش

1- به سرعت باید لکه و ماده ای که عامل میکروب است را بردارید.(برای برداشتن ماده آلوده را با وسیله ای بردارید که بعدا از آن استفاده نمیکنید.) دستکشی تهیه کنید و سپس با لبه ی نرم چاقو یاقاشق ماده آلوده را بردارید .(سعی کنید ماده آلوده را از لابه لای بافت فرش بردارید و کاملا مواد میکروب زا را بتراشید و هیچ چیزی داخل فرش نماند.) 2- پارچه ای تمیز و سفید تهیه کرده و آنرا به مقدار اندک مرطوب کنید. و پارچه مرطوب را روی لکه ی آلوده بکشید تا هر آنچه از مواد میکروب زا موجود است، برداشته شود. 3- مواد خانگی و طبیعی در منزل موجود است که خاصیت اسیدی و ضد باکتری دارد . مانند: سرکه سفید ،لیمو، جوش شیرین و… این مواد در عین حال که خانگی هستند، بی ضرر بوده و خاصیت پاک کنندگی نیز دارند، با استفاده از این مواد می توانید به طور کامل محل آلوده را ضدعفونی کنید. اگر فرش دارای باکتری شده و همچنین بوی نامناسبی از فرش متصاعد میگردد. با جوش شیرین محل مورد نظر را کاملا پوشش داده و سپس با آب شستشو دهید.( مراحل بدین ترتیب است که با جوش شیرین فرش را پوشش دهید سپس بعد از گذشت چنددقیقه ای فرش را جارو بکشید در نهایت فرش را با مواد پاک کننده بشویید.) برای ضدعفونی کردن لکه هایی مانند : لکه ادرار ، مدفوع، کپک مواد غذایی و … روش ضدعفونی کردن اندکی متفاوت است.

نحوه ضدعفونی کردن محل لکه آلوده

مراحل گفته شده در بالا در مواقعی بود که فرش در حالت کالی ضدعفونی می شود،اما زمانی که همچنان لکه تازه است چگونه ضدعفونی انجام گیرد؟
  • ابتدا ماده آلوده را از روی فرش با لبه ی نرم چاقو به طور کامل بردارید و به اصطلاح تراش دهید تا هیچ اثری از آن باقی نماند.
  • در ادامه ناحیه ی مورد نظر را با ماد های پاک کننده بشویید.
  • سپس ماده ی ضدعفونی کننده روی محل مورد نظر بریزید.
  • در نهایت، با مواد خانگی که نام برده شد، محل را پوشش دهید و تمیز کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *