موزه فرش کجاست؟

به نقل از قالیشویی ادیب موزه فرش ایران یکی از برترین و شناخته شده ترین موزه های ایران است که در شهر تهران و در جایی به وسعت ۳۴۰۰ متر مربع قرار دارد. در این موزه می توان انواع قالی ها از قالی های دست بافت گرفته تا انواع گلیم را دید.
نمای بیرونی این موزه هم بسیار جالب و چشمگیر است و شبیه به یک دار قالی به نظر می رسد. می خواهیم ببینیم این موزه کجاست، در آن چه چیزهایی نگهداری می شود و چطور باید به آنجا برویم.
موزه ی فرش ایران در واقع هدف نمایش انواع قالی های دست بافت ایرانی را دنبال می کند و در آن می توان انواع نمونه های فرش ایرانی و محصولات دیگر مثل گلیم را دید. این موزه در زمینی به وسعت ۳۴۰۰ متر مربع ساخته شده است و دو تالار دارد که در این تالار نمونه های مختلف قالی های دست بافت و گلیم نگهداری می شود. جدای از محصولات با ارزشی که در این موزه نگهداری می شود، آذین هایی که در نمای بیرونی موزه فرش ایران نصب شده اند هم بسیار چشمگیرند و شبیه به دار قالی هستند. همان طور که در بالا گفته شد، این موزه ۲ تالار دارد که در بخش بالایی آن، نمایشگاه  های فصلی برگزار می شود و تالار همکف آن برای نمایش دائمی ۱۵۰ عدد قالی استفاده می شود.
طراحی موزه فرش ایران را شخصی به نام عبدالعزیز فرمانفرمائیان بر عهده داشته است.

موزه فرش ایران

موزه فرش ایران قطعا از آن دست جاهایی است که تا خودتان نروید نمی توانید بعد زیبا شناسی آن را درک کنید،  اگر بخواهیم در مورد این موزه بگوییم باید گفت که قالی هایی از دوران های مختلف از قرن نهم تا دوره ی معاصر در این موزه نگهداری می شود و یکی از بهترین جاهایی است که در آن می توان تاریخ و هنر را با هم در یک جا دید. در این موزه، نمونه هایی از شاهکارهای قالی ایران که تعداد آن ها به ۱۳۵ عدد می رسد از شهرهای مختلف ایران مثل کاشان، اصفهان، تبریز، کرمان، کردستان و خراسان می توان دید.
این موزه دارای کتاب خانه ای است که در آن چیزی حدود ۳۵۰۰ کتاب به زبان های مختلفی مانند فارسی، عربی، آلمانی، انگلیسی و فرانسه نگهداری می شود و اطلاعات با ارزشی از فرش ها، فرش های ایران و قالی های مشرقی را در اختیار دوستداران هنر و علاقه مندان به این زمینه می گذارد. البته خواندن کتاب تنها کاری نیست که در این بخش می توانید انجام دهید، می توانید به بخش کتاب فروشی موزه بروید و کتاب های مرتبط با این زمینه را که علاقه دارید، خریداری کنید. یکی دیگر از بهترین بخش های این موزه، قالیچه ای بسیار زیبا و پر ارزش به نام «قالیچه ی میرزا کوچک خان جنگلی» است که در اندازه های ۲۲۰*۱۳۰ سانتیمتر توسط فرش بافان ایرانی بافته شده است. تاریخچه ی دقیقی از بافت این فرش در دست نیست اما طبق گفته ی کارشانسان به نظر می رسد که در اواخر دوران قاجار ساخته شده باشد.

آدرس موزه فرش ایران

برای رفتن به این موزه باید به شهر تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی در ضلع شمالی پارک لاله مراجعه کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

موزه فرش کجاست؟
موزه فرش کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *