نحوه شستشوی لکه به جا مانده از قیر یا چسب

در مقالات گذشته با روشهایی جالب نحوه حذف لکه های چسبنده از جمله قیر را خواندیم تا اگر خواستیم بعد آن اقدام به قالی شویی کنیم و خیالمان از آن لکه راحت باشد.
اما تا جایی پیش رفتیم که لکه ی قیر یا چسب کاملا حذف شد و نوبت به شستشوی آثار به جای مانده سیاه از قیر رسید. به طور کلی هر لکه ی سخت را میتوان با چاقو تکه تکه کرد و برداشت به شرطی که قبل از آن اقداماتی از جمله: فریز کردن لکه و سست کردن آن انجام شود تا راحت عمل جداسازی لکه از فرش صورت گیرد. و اینکه با فشار و خشونت این کار انجام ندهیم. بنابراین ساییدن و تکه تکه کردن لکه ، مقدار قابل توجهی از لکه و رنگ ایجاد شده از آن را از بین می برد اما برای پاک کردن باقی آن چه کنیم؟  

تمیز کردن آثار لکه با پاک کننده های خانگی

پارچه ای سفید و تمیز تهیه کنید. حلال متناسب با لکه ی خود را جستجو کنید. (برای مثال حلال لاک استون یا الکل و حلال لکه های روغنی نوشابه یا لیمو است.) برای چسب هم حلالش میتواند نفت یا استون باشد اما بهتر است حلال آنرا با توجه به جنس فرشتان دقیقا تحقیق کنید تا آسیبی به فرش وارد نشود. (میتوان با متخصصان فرش یا قالیشویی معتبری مشورت کرد.)   پارچه را به حلال آغشته کرده و به آرامی روی لکه بکشید.زمانی که پارچه خشک شد دوباره این کار را تکرار کنید. پس از چند بار تکرار، قطراتی آب روی لکه بریزید تا لکه تازه شود و دوباره با پارچه ی آغتشته به حلال رویش مالش دهید.

اگر حلال متناسب با لکه و فرش پیدا نکردیم چگونه شستشو دهیم؟

  ممکن است حلالی برای لکه ی خود پیدا نکنید و یا برای استفاده از حلال به علت جنس حساس فرش اجتناب کنید، در هر صورت باز هم راهی وجود دارد. یک قاشق چای خوری آب را با یک قاشق چایخوری مایع ظرف شویی ترکیب کرده و با استفاده از این ترکیب قسمت مورد نظر را شستشو دهید. (توجه: از مایع شوینده ای که سفید کننده باشد استفاده نکنید.) حتما پس از اتمام کار فرش را خشک کنید. در نظر داشته باشید لکه قیر جز لکه های خاص است ، در صورتی که پس از شستشوی فرش با روش بالا لکه از بین نرفت؛ از خدمات اعلاشویی یک قالیشویی مجاز استفاده نمایید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *