به نقل قالیشویی ادیب ؛ در این همایش استاندار قم با اشاره به پیشرفت قابل‌ملاحظه نمایشگاه فرش قم تصریح کرد: نمایشگاه فرش قم بالغ‌بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل کامل محوطه‌سازی این نمایشگاه فاز نخست آن تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به تخصیص بودجه‌ای برای نمایشگاه فرش قم افزود: پروژه نمایشگاه فرش قم متوقف نشده بلکه در حال تکمیل و اقدام است و از نظر راه‌های دسترسی و دیگر امکانات رفاهی باید مجهز شود.
استاندار قم گفت: بخشی از ظریف کاری‌های نمایشگاه فرش قم هنوز تکمیل‌نشده و با تأمین اعتبارات لازم، این پروژه به‌زودی به‌صورت کامل قابل بهره‌برداری خواهد شد.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین مبحثی که در مورد این نمایشگاه فرش قم  در حال حاضر وجود دارد معضل تأمین اعتبارات است که با وعده‌های مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط استانی به‌زودی می‌تواند مورد بهره‌برداری کامل برسد.
استاندار قم تأکید کرد: برگزاری همایش گره طلایی می‌تواند در یادآوری و اعتلای فرش دستباف قم نقشی ارزنده ایفا کند همچنین برگزاری این قبیل از همایش‌ها در فرهنگ‌سازی‌های موردنیاز در هنر- صنعت فرش دستباف مفید و مؤثر است.
همچنین مدیر آکادمی صادرات ایران در این همایش گفت: رونق صادرات فرش دستباف ایران به هماهنگ کردن شرایط فروش با بازارهای نوین بین‌المللی بستگی دارد.
عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت بازاریابی در رونق کسب‌وکار افزود: نتیجه تحقیقات و تجربه‌های موفق نشان می‌دهد در دنیا کسب‌وکارهایی موفق بوده که 70 درصد از انرژی و توان خود را صرف بازاریابی و فروش کرده و 30 درصد انرژی خود را نیز مصروف تولید کردند که نشان از اهمیت پیدا کردن بازار فروش در ادامه فعالیت‌های اقتصادی است.
محمد مهدی ربانی با تأکید بر حجم بسیار بالای روند تغییرات در جهان کنونی گفت: سرعت و روند تغییرات در جهان کنونی بسیار بالا بوده و رمز ماندگاری در بازارهای بزرگ بین‌المللی نیز وفق دادن درست خود با تغییرات بازارهای بین‌المللی است و چنانچه کشوری یا شرکتی نتواند به‌درستی خود ا با تغییرات ایجادشده وفق دهد جایگاه اقتصادی خود را در این بازار از دست‌داده و به حاشیه رانده خواهد شد.
مدیر آکادمی صادرات ایران تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و گره‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر در بازارهای جهانی سایه افکنده اما بازار فروش محصولات لاکچری با افزایشی 25 درصدی روبه بوده که نشان از اهمیت وفق دادن شرایط و موازین فروش با تغییرات نوین بازارهای بین‌المللی بوده است.
وی عنوان کرد: در بازارهای جهانی نیز اصل مشتری تغییر کرده و مشتری اصلی فرش دستباف در دنیای امروز در حوزه دیجیتال و اینترنت است و اگر هدف این بوده که همچنان فرش ایران را در حالت برند نگه‌داشته و مانع از افول آن در دنیا شویم  چاره‌ای جز وفق دادن خود با تغییرات جهانی و حضور در شبکه‌های اجتماعی اقتصادی دنیا نیست.
مدیر آکادمی صادرات ایران با بیان اینکه که ارزش ایجاد کردن عامل اصلی حفظ در بازارهای جهانی است، افزود: فرش دستباف یک هنر و کالایی فاخر است و طرز فروش کالای فاخر نیز نیازمند رعایت ابعادی مانند ارزش اقتصادی، ارزش کاربردی، منحصربه‌فرد بودن و قابل‌استفاده بودن است که باید حفظ شود.
ربانی ادامه داد: داشتن کیفیت مناسب،  برخوردار بودن از ارزش اجتماعی و قابل‌نمایش بودن، ارزش ذاتی و فردی فرش دستباف و همچنین  قدرت مادی فرش از مهم‌ترین مزایای مهمی بوده که در بازارهای بین‌المللی و دیجیتالی مشتریان به دنبال آن هستند  که فرش دستباف قم حائز تمامی این مزایا و خصوصیات است اما برای معرفی و به عرضه گذاشتن آن نیازمند تبلیغات درست و همسو با نیازهای نوین بازارهای بین‌المللی است.
عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت توجه به برخی ویژگی ها در بافت فرش ابراز کرد: مبحث طرح و رنگ در فرش دستباف اهمیتی وافر دارد اما علی‌رغم تغییرات گسترده در دکوراسیون خانه‌های کشورهای غربی، طرح و رنگ فرش دستباف ثابت مانده که با ذائقه مردم کشورهای دیگر برای هماهنگ‌سازی با دکوراسیون خانه‌ها در تضاد است که کشورهای دیگر با توجه به این وضعیت روند فروش و صادرات فرش خود را چندین برابر کرده‌اند.
در ادامه جواد کاظمی در چهارمین همایش گره طلایی استاد رشتی زاده اظهار داشت: قدمت فرش دستباف آوازه‌ای جهانی دارد و نباید خللی در تولید و صادرات آن به وجود آید.
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف قم با تأکید بر برخی مشکلات پیش روی رونق کسب‌وکار در زمینه فرش افزود: فرش دستباف قم بیش از یک قرن در بازارهای بزرگ جهان حضوری پر رنگ و چشمگیر داشته و نباید برخی اتفاقات و تأثیرات ناشی از حوادث سیاسی و اقتصادی اثری سوء بر این حضور افتخارآمیز بزند.
وی گفت: فرش قم نمادی از فرهنگ و میراث کشور و معرف بزرگی از فرهنگ ایرانی بوده که در کشورهای مختلف دنیا می‌تواند سفیری برای هنر و زیبا آفرینی ایران باشد.
وی ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرش قم را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: فرش دستباف قم در زمینه‌های طراحی، نگاربندی، متریال و موارد تخصصی دیگر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد فردی بوده که در هیچ‌ یک از نمونه‌های مشابه مشاهده نمی‌شود و شرط مهم و اساسی ارج نهادن به شاخصه‌ها و برجستگی‌های ویژه فرش قم نیز این بوده که نبوغ و مزایایی خاص این فرش را به‌درستی در بازارهای داخلی و بین‌المللی معرفی کنیم تا مردم با دید و نگاهی آگاهانه به سراغ خرید آن رفته و از داشتن فرش دستباف قم که نمونه‌ای از میراث فرهنگی استان است احساس خشنودی داشته باشند.
کاظمی با اشاره به زحمات و تلاش‌های استاد رشتی زاده در معرفی و رونق فرش دستباف قم در بازارهای ملی و بین‌المللی تأکید کرد: هنر و شهرت فرش دستباف قم استاد رشتی زاده در بازارهای خارجی بسیار بیشتر از بازارهای داخلی است همچنین از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های استاد رشتی زاده نیز هنر اخلاقی زندگی کردن این استاد بزرگ فرش دستباف است.
شایان ذکر است؛ در این همایش و در دومین مسابقه طراحی و نقاشی فرش رشتی زاده میثم عمران زاده به‌عنوان نفر برتر معرفی شد و کوثر زمانی و زهرا روغنی زاده نیز در جایگاه‌های دوم و سوم این بخش قرار گرفتند.
همچنین مرتضی عمران پناه در بخش بافنده برتر، حسین عبدالحسینی به‌عنوان پیشکسوت برتر، مصطفی مستوفی نژاد به‌عنوان صادرکننده برتر فرش دستباف، ابوالفضل رجبیان به‌عنوان تولیدکننده برتر، تقی عشقی در قسمت طراح و نقاش برتر فرش دستباف استان قم و احمد رستمی نیز به‌عنوان سرویس‌کار نمونه فرش دستباف قم تندیس گره طلایی استاد رشتی زاده را دریافت کردند.
منبع : مرکز ملی فرش ایران

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *