چگونه فرش ابریشمی را در منزل بشوییم؟

شاید برخی از افراد مهارت در قالیشویی و شستشوی فرش داشته باشند اما فرش ابریشمی به علت حساسیت و ظرافت خاصی که دارد نیاز به شستشوی خاصی دارد. بنابراین شستن این فرش نیاز به قوانین و اصول مشخصی دارد و بهتر است بدون آگاهی اقدام به قالی شویی اینگونه فرش ها نکنید.
فرش ابریشمی به علت ظرافت  و حساسیت خاصی که دارد باید با احتیاط شسته شود، زیرا ممکن است فرش در اثر یک شستشوی غیر اصولی به کلی از بین برود و دیگر مانند قبل نباشد.   شستشوی-فرش-ابریشمی

فرش ابریشمی چه ویژگی هایی دارد؟

  • ابتدا باید درباره ی فرش ابریشمی کمی اطلاعات بدست بیاورید تا بتوان بهترین شستشو را انجام داد، اطلاعات را می توان از قالی شویی ها، فرش فروشان، متخصصین و… بدست آورد. ( اطلاعاتی از جمله: درجه حرارت آب برای شستشو، مواد پاک کننده ی مناسب برای فرش ابریشمی، حلال هایی که می توان برای تمیز کردن لکه های موجود روی فرش ابریشمی استفاده نمود، نحوه خشکشویی مبلمان و…)
  • بهترین نوع فرش ابریشمی، فرشی است که از پنبه معمولی و پشم بوده و فیبر آن هم از پیله کرم ابریشم باشد، دراین صورت ابریشم حقیقی است اما باز هم ظرافت و حساسیت خود را دارد. در صورتی که فرش ابریشم اصل نباشد.
  • با وجود اینکه فرش ابریشم بسیار حساس و ظریف است اما بافت های آن قوی و دارای انعطاف زیادی هستند، بنابراین با وجود حساسیت بالای آن اما نگران نباشید زیرا بافت های انعطاف پذیر است.
  • یکی دیگر از خصوصیات فرش ابریشمی بافت های صاف و وزن سبک آن است که این ویژگی یکی از دلایل  محبوبیت این فرش است.
نحوه نگهداری فرش ابریشم قبل از اینکه بخواهیم این فرش ها را شستشو دهیم باید از نحوه نگهداری فرش ابریشمی آگاهی پیدا کنیم:
  • فرش های ابریشم را در مناطق پرتردد و مکان هایی که احتمال آسیب دارد نباید بگذاریم، با وجود آن که قالیشویی ها ترفندهایی برای شستن اینگونه فرش ها دارند اما آسیب به فرش ابریش ممکن است جبران ناپذیر باشد.
  • در بسیاری از  منازل می بینیم این فرشها را روی دیوار نصب می کنند این به علت ارزش و زیبایی آن است.

این مطالب را بخوانید: ازبین بردن لکه چای روی فرش کرم رنگ قالیشویی چگونه فرش را می شوید؟

طریقه قالیشویی فرش ابریشمی

  • ابتدا باید فرش را تمیز کنید، هر گونه گرد و غبار و آلودگی های سطحی را بردارید (جارو بکشید و یا برسی را روی فرش به آرامی مالش دهید.) در حین جارو برقی فشار زیاد به فرش وارد نکنید برعکس آنچه بسیاری از افراد گمان می کنند، با قدرت جارو زدن ارتباطی به بیشتر تمیز شدن فرش ندارد.
  • اگر لکه ای روی فرش ایجاد گردید حین برداشتن قسمت اضافی و جامد لکه، مراقب باشید خراش وارد نکنید و اصطکاک روی الیاف فرش ایجاد نشود.
  • جهت شستشوی لکه از روی فرش ابریشمی از مواد شیمیایی استفاده نکنید بلکه با استفاده از سرکه سفید فرش را به طور طبیعی پاک کنید.( همچنین از نرم کننده ها و مواد پاک کننده ای که دارای سفید کننده هستند، نیز استفاده نکنید.)
  • برای شستشوی کلی ،فرش را با آب سرد یا ولرم بشویید. ( آب با حرارت بالا به فرش آسیب می زند.)

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

چگونه فرش ابریشمی را در منزل بشوییم؟
چگونه فرش ابریشمی را در منزل بشوییم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *