نحوه شستشو لکه نوشابه از روی فرش

وقتی نوشابه روی فرش ریخت ابتدای کار برای اینکه لکه نوشابه نشت نکند و یا تبدیل به لکه دائمی نشود باید بلافاصله اقدام به قالیشویی کنید.اما چگونه می توانلکه نوشابه را پاک کرد؟ آیا ترفندی برای ازبین بردن همیشگی لکه نوشابه و نوشیدنی های رنگی وجود دارد؟ در دادمه مطلب چندین تکنیک ساده برای حذف لکه نوشابه بیان خواهد شد.
جالب است بدانید، نوشابه در خیلی از موارد به عنوان یک پاک کننده عمل می کند با این وجود همین پاک کننده در برخی از سطوح می تواند خود ایجاد یک لکه کند و نیاز به قالیشویی داشته باشد. نحوه-شستشوی-لکه-نوشابه

نحوه شستن لکه نوشابه از فرش یا لباس

در ادامه مطلب مراحل شستشوی لکه نوشابه توضیح داده خواهد شد:
  • اول یک پارچه حوله ای برداشته و روی لکه نوشابه فشار دهید و سعی کنید تا جایی که می شود نوشابه را به پارچه جذب کنید و تا از نشت بیشتر آن جلوگیری شود.در این مرحله مراقب باشید برعکس نوشابه را به داخل فرش نفوذ نکند، در این صورت پاک کردن لکه نوشابه سخت می شود.
  • در مرحله بعد باید یک محلول پاک کننده ساده و در دسترس تهیه کنید، یک کاسه بردارید و یک سوم آن را سرکه سفید و دوسوم آن را آب بریزید. سپس پارچه را به این ترکیب آغشته کرده و سپس پارچه را روی لکه مورد نظر بکشید و پس از آن لکه را کاملا خشک کنید.( پارچه را از هسته لکه به سمت خارج لکه بکشید، در این حالت مراقب باشید لکه را گسترش ندهید.)
  • در ادامه لکه را با آب معمولی شستشو دهید و بعد که لکه تمیز شد، لکه را کاملا خشک کنید. بررسی کنید لکه کاملا پاک شده یا خیر اگر لکه پاک نشده بود مراحل زیر را در ادامه قالیشویی انجام دهید.
نکته: در حین انجام مراحل بالا از مالش بیش از حد پارچه و یا فشار بیش از حد جلوگیری کنید.  
مقالات مرتبط: حذف لکه نوشابه از موکت حذف لکه روغن با نوشابه

نحوه پاک کردن لکه نوشابه کهنه و عمیق

همانطور که گفته شد در صورتی که لکه پاک نشد، ترفندهای زیر را امتحان کنید:
  • ماده شوینده که خاصیت سفید کنندگی نداشته باشد را تهیه کنید و سپس یک چهارم قاشق چای خوری از ماده شوینده را در آب ولرم مخلوط کنید و این ترکیب رابه پارچه آغشته کرده و روی فرش یا لباس بکشید.
  • در مرحله قبل به جای ماده شوینده می توانید از مایع ظرف شویی هم استفاده کنید. پس از اتمام شستشو، لکه را با آب معمولی تمیز کنید.
  • پس از شستشوی لکه فرش به طور کامل فرش را با آب معمولی کامل شستشو داده و سپس قسمت مورد نظر را خشک کنید تا نتیجه کار خود را ببینید.
نکته: به یاد داشته باشید در صورتی که فرش پر از لکه است به هیچ وجه شستشوی کلی و قالیشویی کامل را انجام ندهید و در ابتدا لکه هارا از بین ببرید.  

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

چگونه لکه نوشابه را پاک کنیم؟
چگونه لکه نوشابه را پاک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *