چگونه موم شمع را از فرش پاک کنیم؟

در منزلمان برق رفته است و با شمع روشنایی موقت ایجاد کرده ایم و در همان اوضاع مقداری شمع روی فرش میریزد و وقتی برق می آید، تازه متوجه می شویم چه لکه های سختی ایجاد شده است چگونه قالیشویی را انجام دهیم که اثری از لکه باقی نماند؟
  اگر به هر طریقی موم یا شمع روی فرش ریخت اصلا نا امید نشوید زیرا هر لکه ای حلالهای خاص خود را دارد. در مقالات سایت ما به این موضوع اشاره شده است، لکه هایی که سخت هستند و یا خشک شده اند را ابتدا باید مرطوب کرده تا سست شوند. بسیاری از لکه ها مایع هستند و به سرعت سخت می شوند مانند موم که مذاب است و زمانی که سرد می شود، سخت و مقاوم است.

مراحل پاک کردن موم از فرش

مواد مورد نیاز:

  • تکه های یخ
  • چاقو
  • آهن
  • پارچه کاغذی
  • الکل

گام اول:

در آغاز مراحل، تا جایی که می شود موم را از سطح فرش جدا کنید. تکه های یخ را در کاسه ای ببریزید و آنها را روی لکه قرار دهید تا زمانی که فریز شود. (اجازه دهید چند دقیقه ای کاسه ی یخ روی لکه بماند.) سپس چاقو را بردارید و تا حد زیادی موم را بردارید. (مراقب باشید در این حین به الیاف فرش آسیب وارد نشود.) اگر لکه ی موم سخت و ضخیم باشد باید این مراحل را چند بار تکرار کنید تا لایه لایه شروع به برداشتن شود.

نحوه حذف کامل لکه موم

برای اینکه آثار لکه موم به طور کلی پاک شود باید در ادامه از گرما استفاده کنید. اتو را در درجه ی بالا قرار دهید. پارچه ی کاغذی نسوز را روی لکه ی موم قرار دهید. اتو را روی پارچه قرار دهید به مدت ده ثانیه، موم ذوب شده و به پارچه کاملا می چسبد. پارچه کاغذی را برداشته و یک پارچه ی تمیز دیگر روی لکه موم قرار دهید و دویاره اتو را به مدت 10 ثانیه روی لکه قرار دهید. میتوان این مراحل را چند بار تکرار کرد تا پاک شدن کامل لکه موم. ادامه شستشوی لکه ی موم را در چگونه موم را از فرش پاک کنیم (قسمت دوم) بخوانید.  

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *