چگونه چسب را از روی موکت یا فرش پاک کنیم؟

راه حل جدید و در دسترسی برای از بین بردن لکه چسب وجود دارد که در این مقاله خواهیم گفت چگونه چسب را از روی موکت و فرش پاک کنیم .ترفندها و تکنیک های جدید برای ازبین بدرن لکه چسب در کثری از ثانیه در منزل توضیح داده خواهد شد.

 

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید هنگام تلاش برای از بین بردن چسب از فرش انجام دهید ، سریع عمل کردن است. به محض اینکه لکه چسب را کشف کردید ، حتماً اقدامات لازم را انجام دهید ، زیرا بسیاری از انواع چسب مخصوصاً سریع خشک می شوند.

پاک کردن چسبی که روی فرش یا موکت ریخته است، کار هر کسی نیست زیرا همانطور که همه ی ما می دانیم، چسب خاصیت چسبندگی زیادی داشته و قالیشویی اینگونه لکه ها بسیار دشوار است، زیرا ممکن است چسب به الیاف فرش بچشبد و با جداکردن چسب، الیا فرش نیز کنده شده و جدا شود و یا قسمتی از لباس پاره شده و آسیب ببیند.

اجازه ندهید ناامیدی به شما راه پیدا کند زیرا اگر با انرژی منفی شروع به شستشو و قالیشویی کنید به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید. اگر با لکه ی چسب روبرو شدید، طبق مراحل زیر شستشو را آغاز کرده و لکه چسب را پاک کنید.

در زیر فیلمی بسیار کاربردی آموزش داده میشود چگونه چسب را از روی موکت یا فرش پاک کنیم؟ 

برای شستشوی لکه چسب ابتدا باید مواد پاک کننده  و ابزاری را تهیه کنید :

در این قسمت مواد و ایزاری را باید تهیه کنید که در منزل و در دسترس است:

  1.  چاقو کره خوری
  2.  آب
  3.  پارچه پنبه ای
  4.  سرکه سفید
  5. الکل
  6. استون

چگونه لکه چسب قدیمی را از فرش یا موکت پاک کنیم؟

اگر لکه ی چسبی که ایجاد شده قدیمی است و یا لکه چسبی عمیق است، ابتدا چسب را کاملا مرطوب کنید تا بافت های چسب از هم گسسته شود و در مراحل بعدی چسب راحت تر پاک شود ( در این مرحله اجازه دهید مدتی چسب با آب خیس بخورد).

در ادامه چاقو کره خوری را بردارید و بدون ایجاد فشار اضافی به سطح زیر لکه چسب، لکه را بتراشید. (در حین تراشیدن لکه چسب، وزن خود را روی فرش یا لباس نیاندازید و بدون ایجاد فشار اضافی لکه را پاک کنید و مراقب باشید.

 

 

مشکلات شایع در حین پاک کردن لکه چسب

  • ممکن است در این حالت با مسائلی روبرو شوید از جمله آن که در حین شستن لکه چسب، چسب اضافی به خوبی از سطح مورد نظر پاک نشود، بدین ترتیب درحین شستشو، آب گرم را روی لکه بریزید و لکه را با لبه نرم چاقو بتراشید.
  • یا آن که مقداری از چسب برداشته نشود، در این حالت چسب راقسمت قسمت نکنید بلکه بهتر است لکه چسب یک باره از سطح مورد نظر جدا شود که در ادامه مطلب خواهیم گفت.

در این مرحله لایه لایه از چسب به مرور برداشته می شود. مراقب باشید در حین تراشیدن چسب به فرش یا موکت فشار وارد نکنید و به زور این کار را انجام ندهید.

توجه! مرحله ی بالا در عین سادگی بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن مرحله ی بالا شروع به پاکسازی لکه می کنند، بنابراین مقدار زیادی از لکه چسب باقی مانده و در حین شستشو آسیب زیادی هم به فرش یا موکت وارد می کنند و در نهایت همچنان آثاری از لکه باقی خواهد ماند.

 
چگونه چسب را از روی موکت یا فرش پاک کنیم؟

همانطور که گفته شد، با انجام مراحل بالا ممکن است همچنان دچار مشکلاتی شوید و لکه به خوبی پاک نشود، بنابراین راه های دیگری نیز برای تمیز کردن لکه چسب وجود دارد.


مطالب مفید:

چگونه آدامس چسبیده به صندلی ماشین را پاک کنیم؟

نحوه شستشوی لکه جا مانده از قیر یا چسب


مرحله ی دوم شستشوی لکه چسب:

ابتدا مواد و لوازم زیر را تهیه کنید:

پس از اینکه مقدار قابل توجهی از لکه چسب را برداشتید نوبت به سرکه سفید می رسد، سرکه سفید را  روی لکه اسپری کنید که در عین پراکندگی به همه ی قسمت های لکه اثر کند و اجازه دهید مدتی سرکه سفید روی لکه بماند. در این زمان سرکه سفید روی چسب اثر می کند و اثرات چسب را به کلی ازبین می برد.

 

چگونه چسب را از روی موکت یا فرش پاک کنیم؟

نحوه از بین بردن اثر لکه چسب برای همیشه با محلولی خانگی

ترکیب پاک کننده ی ساده و در عین حال موثر را با استفاده از آب + صابون + مایع ظرف شویی، تهیه کنید. این مواد را خوب با هم ترکیب کنید، سپس پارچه ای بردارید و با استفاده از این ترکیب لکه را پاک کنید.

پارچه ی آغشته به این ترکیب را روی لکه چسب بگذارید و بردارید، آنقدر این کار را تکرار کنید تا لکه چسب پاک شود.

مطمئنا تا اینجای کار تمام لکه و یا مقدار قابل توجهی از لکه پاک شده است و در غیر این صورت حداقل لکه کمرنگ شده است، اما همچنان قالیشویی ادیب ترفندی برای از بین بردن این نوع لکه های سمج هم دارد، ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

اگر باز هم همچنان اثری از لکه باقی بود، می توانید مراحل بالا را مرحله به مرحله تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود.

ترفندی که در مرحله بعد توضیح داده می شود، آخرین راه، اما بهترین و موثرترین راه برای از بین بردن لکه چسب و حتی لکه های چسبنده است.

حذف هر آنچه از لکه چسب باقی مانده!

در آخر برای حذف کامل اثر لکه ی چسب، با استفاده از شامپو فرش قسمت مورد نظر را کاملا با دقت شستشو دهید و در حین شستشو سعی کنید با استفاده از کف حاصل از شامپو فرش لکه را پاک کنید و از خیس کردن بیش از حد قسمت مورد نظر بپرهیزید.

در آخر قسمت مورد نظر را با آب ولرم بشویید و پس از آن که لکه ای باقی نماند و اطمینان حاصل شد، قسمت مورد نظر را خشک کنید.

انجام دادن چند روش فوق الذکر ممکن است  فرش شما را از لکه های چسب پاک کند . اگر نمی توانید لکه های چسب را روی فرش خود حذف کنید ، فراموش نکنید که متخصصانی در قالیشویی ادیب وجود دارند که میتواند مشکل شما را به راحتی بدون دردسر انجام دهند.

کلام آخر:

گاهی اوقات ممکن است در منزل شرایط این را نداشته باشید که بتوانید. در این زمان بهتر است از یک متخصص درخواست کمک کنید. در کارخانه قالیشویی ادیب متخصصینی هستند که با کسب تجربه در سالیان زیاد، توانسته اند خدماتی حرفه ای ارائه دهند. تمامی خدمات قالیشویی با ضمانت کتبی اجرا میشود. اگر هنوز هم نمیدانید چگونه چسب را از روی موکت یا فرش پاک کنید با ما تماس بگیرید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

2 پاسخ

  1. سلام، ممنون از اینکه مطلب را مطالعه کردید.
    در این مقاله، نحوه تمیز کردن لکه چسب با بخارشوی توضیح داده شده است.
    تمیز کردن چسب با بخارشوی
    درصورتی که سوال یا ابهامی دارید، پیغام بگذارید.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *