حذف لکه زنگ زدگی از فرش

ممکن است زنگ زدگی از لکه های رایج نباشد و برخی اصلا با آن تا به حال روبه رو نشده باشند اما جز لکه هایی است که بسیار افراد از نحوه شستشوی زنگ زدگی سوال می کنند که چگونه این لکه ها را از لباس یا فرش پاک کننم و قالیشویی را انجام دهیم؟ لکه هایی که بر اثر زنگ زدگی ایجاد می شود، لکه هایی به رنگ قهوه ای تیره، زرشکی و در بعضی موارد سیاه است که تمایل داریم هرچه سریعتر این لکه ها پاک شود.
نحوه-شستن-لکه-زنگ-زده-از-فرش

زنگ زدگی چیست؟

زنگ در واقع از اکسیدآهن ساخته شده است و اکسیداسیون نامیده می شود. زمانی که می گوییم فلان وسیله زنگ زده است یعنی اکسیژن و آهن در حضور رطوبت هوا یا آب ترکیب شده و زنگ زدگی به وجود می آید. چند نوع زنگ زدگی وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها زنگ زدگی خانگی است، در اثر بی توجهی به برخی از وسایل و یا عدم مرقبت صحیح از آنها باعث بروز اینگونه لکه های خاص بر روی فرش یا حتی مبل خواهد شد.

چگونه زنگ رد خود را روی فرش به جای میگذارد؟

  • پایه فلزی مبلمان روی فرش باشد و اگر این پایه به مرور زمان زنگ بزند، رد زنگ زدگی روی فرش باقی خواهد ماند و علت های فراوان دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد لکه های زنگ زدگی روی فرش می شود، مانند: ممکن است فرش که در زیر پنجره پهن شده باشد خورده های آهن زنگ زده روی فرش بریزد و به مرور زمان لکه های تیره ای روی فرش بگذارد.

مطالب مفید: چگونه لکه خودکار را از مبل پاک کنیم؟

مواد پاک کننده مناسب برای پاک کردن لکه زنگ زده

اما بدانیم که روش های متفاوت و جالبی برای از بین بردن زنگ از فرش وجود دارد. از جمله مواد پاک کننده برای از بین بردن لکه های زنگ : آمونیاک ، آبلیمو ، سرکه سفید ، صابون ، نمک و…است.

اصول اولیه پاک کردن زنگ از فرش:

1- عاملی که باعث ایجاد لکه زنگ شده را پیدا کنید. 2- عامل زنگ زده را با وسیله ای جدید تعویض کرده و یا آن را درست کنید تا دیگر زنگ های بیشتری ایجاد نکند. 3- سپس با استفاده از گیره هایی با سر باریک مانند موچین تکه های زنگ زده را بردارید. 4- اگر متوجه شدید تکه های زنگ زده به سرعت خورد می شود و قابل برداشتن نیست، با وسیله ای نرم تر که سر آن را اندکی چسب بزنید تا تکه های زنگ زده به سر آن بچسبد. از بهترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن لکه زنگ زدگی، به کارگیری لیمو  و نمک است، محلولی از آب نمک و لیمو تهیه کنید و این مواد پاک کننده ی خانگی را روی لکه بگذارید و پس از مدتی سطح لکه را شستشو دهید، بدین صورت لکه زنگ زده به خوبی ازبین خواهد رفت.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *