تمیز کردن فرشهای قدیمی یا فرسوده

برای تمیز کردن فرشهای قدیمی یا فرسوده در منزل براحتی قابل انجام است. تمیز کردن فرش فرسوده و همینطور از بین بردن لکه های چسبنده، از بین بردن حالت استاتیک فرش و یا حذف لکه های عمیق نیاز به اصول حرفه ای دارد که در ادامه میخوانیم. اما قبل از هر اقدامی چک لیستی است که باید اطمینان داشته باشید چک کردید و آسیبی به فرش و قالی قدیمی نخواهید رساند. این چک لیست شامل موارد:

  • سلامت ریشه فرش
  • سلامت شیرازه قالی
  • عدم پوسیگی آن
  • عدم پارگی
تمیز کردن فرشهای قدیمی یا فرسوده

توجه داشته باشید عدم توجه به هر یک از این موارد ممکن است آسیب جدی به قالی شما وارد کند. در صورت مشاهده هر یک از این موارد باید از یک متخصص قالیشویی کمک بگیرید تا با ترمیم و رفو فرش مشکلات آن را برطرف کند.

نحوه تمیز کردن فرشهای قدیمی

به طور کلی برای تمیز کردن فرشهای قدیمی و روشن کردن سطح بیرونی فرش ترفندهایی لازم است انجام دهیم.

  • گرد گیری: اگر برای شما مقدور است قالی را به یک فضای باز ببرید و روی داری آویزان کنید و با زدن ضربات مکرر توسط یک تکه چوب یا جارو گرد و خاک آن را بگیرید. اگر این امکان را ندارید به کمک جاروبرقی با بالاترین مکشذ پشت و روی فرش را کامل جارو کنید.
  • راهکار اول: مقدار مناسب اندازه فرش آب نمک درست کنید .(آب نمک بیش از اندازه شور یا  بینمک نباشد.) پارچه ای به آب نمک آغشته کرده و سپس بر سطح فرش مالش دهید. تمیز کردن فرشهای قدیمی یا فرسوده شاید به نظر آسان باشد اما همانطور که گفته شد دقت کنید فرس مشکلی نداشته باشد و نکته مهم  اینکه، اگر فرش دستباف است از نداشتن تداخل رنگ های فرش اطمینان حاصل کنید. جهت در یافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
  • راه کار دوم: یک فنجان آمونیاک  را در یک لیتر آب مخلوط کنید. پارچه یا دستمالی تهیه کرده و سپس به این ترکیب آغشته کنید و ابتدا پارچه را روی نقاطی که آلودگی بیشتری دارد بکشید و سپس تمام سطح فرش را تمیز کنید.
  • مرحله نهایی: مجدد قالی را جاروبرقی زده و اجازه دهید فرش خشک شود. برای اینکار بهتر است پنجره ها و یا درب باز باشد که گردش هوا به خشک شدن آن کمک کند.

نکته: اجازه ندهید فرش بیش از اندازه خیس شود.
در هر مرحله شستشو،بگذارید فرش خشک شود تا نتیجه کار را مشاهده کنید.

اگر فرش نیاز به قالی شویی دارد میتوانید با مراجعه به این مقاله آن را بشویید. شستشوی فرش در منزل

حذف لکه های چسبنده از سطح فرش

گاهی قالی ها با لکه های سر سختی مانند لکه چسب آلوده می شود و برای تمیز کردن فرشهای قدیمی یا فرسوده نباید نگران بود. ابتدا یک چنگال بردارید و بر روی لکه چسبنده بکشید تا متوجه میزان عمق و چسبندگی آن شوید. تکه های یخ را روی لکه بگذارید تا کاملا فریز شود .( در این حالت چسبندگی به راحتی قابل جدا شدن است.)
اگر در حین جداسازی لکه متوجه شدید قسمتی از آن هنوز حالت چسبندگی زید به فرش دارد دوباره یخ را بگذارید و سپس کار را ادامه دهید. و در آخر شستشوی کلی فرش را انجام دهید.

از بین بردن حالت اصطکاک فرش

یک فنجان مایع نرم کننده را در سه فنجان آب ترکیب کنید و این مخلوط را در اسپری ریخته و سپس آنرا بر روی تمام سطح فرش به مقدار اندک اسپری کنید.

اگر برای تمیز کردن فرشهای قدیمی یا فرسوده از شستشوی آن اطمینان ندارید بهتر است ابتدا برای شستشوی آن با متخصصان فرش یا قالیشویان مشورت کنید در غیر این صورت فرش را به قالی شویی معتبری بسپارید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …