جلوگیری از پوسیدگی فرش

فرشهایی که دچار پارگی،پوسدیگی و اندکی فاسد شدن پیش میرود، را دیگر میترسیم به قالیشویی بسپاریم.اما بهتر است بدانیم که چگونه با این فرشها برخورد کنیم تا هیچ نگرانی وجود نداشته باشد. فرش هم مانند هر کالای دیگری ممکن است به مرور زمان دچار پوسیدگی و افت گردد اما این هم برای هر کالا صادق است که اگر طبق اصول استاندارد خود آنهارا نگهداری کنیم نه تنها به مرور فاسد نمیشود بلکه زیبایی و ارزش خود را در طولانی مدت حفظ میکند.

سالم نگهداشتن فرش

معمولا افرادی که فرشهایشان دچار آسیب و پوسیدگی شده است عوامل و موارد مشترکی را میگویند که اگر آنهارا از قبل میدانستند و رعایت میکردند حال حاضر دچار این مشکل نمیشدند. فرش در عین حال که بسیار مقاوم است اما در نوع خود از ظرافت و حساسیت بالایی برخوردار است و جز کالاهایی به شمار میرود که معمولا به خریدار میگویند نحوه نگهداری آنرا مطالعه کند. مانند فردی که گلدانی خریده است و لازم است عوامل و شرایط نگهداری گل را سوال کرده و رعایت کند. تمیز-نگهداشتن-فرش-زیبا-قالیشویی-ادیب

چگونه از پوسیدگی فرش جلوگیری کنیم

1- فرش را به هیچ وجه در معرض مستقیم آفتاب پهن نکنیم.(در صورتی که فرشی بسیار گران بها یا عتیقه و یادگاری و .. دارید بهتر است حتی در معرض غیر مستقیم آفتاب نباشد.) 2- اشیای سنگین از جمله مبل ،کمد ومیز و.. را روی فرش نگذاریم. 3- تمام تلاشمان را بکنیم که فرش خیس نشود و مهم تر اینکه خیس نماند و بلافاصله به خشک کردن آن اقدام کنیم. 4- چند وقت یک بار فرش را جا به جا کنیم تا طی مرور زمان دچار تاخوردگی و شکستگی و در نهایت پوسیدگی نگردد. 5- با یک برنامه منظم فرش را قبل از آنکه حتی کثیف شود جاروبکشیم، گرد گیری کنیم و تمیز کنیم.(ممکن است طی گذشت زمان حشره هایی مخصوص به خود را جذب کرده و باعث آسیب به فرش شوند.) جلوگیری-از-پوسیدگی-فرش-قالیشویی-ادیب 6- اگر لکه یا آلودگی روی فرش ایجاد شد به سرعت اقدام به تمیز کردن آن کنید. 7- برای شستشوی فرش به متخصص یا قالی شویی مراجعه کرده و یا حداقل با متخصصان این حوزه یا فروشندگان مشورت کنید. 8- برای شستشوی فرش از مواد شیمیایی قوی و سفید کننده ها استفاده نکنیم. در آخر یادآورمیشویم که فرش ها کالایی هستند که اگر دارای کیفیت و جنس خوبی باشد و اصول ذکر شده در آن رعایت شود برای همیشه و مانند روز اولش میتوان آنهارا نگهداری کرد.

طریقه شستشوی فرش قدیی و عتیقه

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *