رزرو آنلاین با 20% تخفیف

شستشوی فرش ابریشمی

فرش های ابریشمی یکی از با ارزش ترین هنرهای ایرانیان می باشد. که امروزه طرفداران زیادی به خاطر ضد حساسیت بودن آن و زیبایی که دارد، محبوب گشته است. اما از آنجایی که این قالی ظرافت خاصی دارد شستشوی فرش ابریشمی بسیار حائز اهمیت شده است. اگر شما صاحب فرش ابریشمی دستباف و یا ماشینی هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. همچنین با نوشتن نظرات و پیشنهادات خود به ما در بهتر شدن کیفیت تولید محتوا کمک کنید.

 فرش ابریشم چیست؟

قبل از آنکه به شستشوی فرش اشاره کنیم بیایید این فرش را بشناسیم و انواع آن را بدانید. چرا که قبل از اینکه به شستن آن اقدام کنید باید خوب آن را بشناسید. قالی های ابریشمی به دو دسته تقسیم شده است. دسته اول قالی ابریشمی دستباف و دوم قالی ابریشمی ماشینی. تفاوت این دو در بافتشان است. فرش های دستبافت که بینظیرترین هنرهای ایرانی هاست. تار و پود آن دانه به دانه توسط بافنده ها بافته می شود. بافت این قالی ها ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد. فرش دستباف ابریشمی نیز شامل دو دسته تمام ابریشم و یا گل ابریشم است. جنس آن ها از بهترین مرغوب ترین نخ های ابریشمی است و قیمت این فرش ها بالاست.

فرش ابریشمی ماشینی در کارخانجات بافندگی توسط دستگاه بافته می شود. این قالی ها از نخ‌های جنس پلی استر و پلی اوژن و ابریشم مصنوعی یا ویسکوز بافته می شود. این فرش ها بافت ریز و نازکی دارند و جزء با ارزش ترین و لوکس ترین فرشهای ماشینی است. این قالی نیز شامل دو دسته تمام ابریشم، کف ابریشم و گل ابریشم است.

 

شستشوی فرش ابریشمی

فرشهای دستباف ابریشمی اغلب از نظر قیمت بالاتر بوده و کیفیت خیلی خوبی دارند. از دیگر فرق هایی که می توان برای فرشهای دستباف ابریشم و فرشهای ماشینی ابریشم بیان کرد این است که در فرشهای ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود در حالی که اغلب در فرشهای دستباف از الیاف و ابریشم هایی که مقدار مواد مصنوعی در آنها کمتر است استفاده می شود.

شستن قالی ابریشم  در منزل

حال که با جنس فرش خود آشنا شدید باید بدانید شستن فرش ابریشمی در منزل به چه صورت است. شستن این فرش چهار مرحله دارد که یکی پس از دیگری باید آن را اجرا کنید:

  1. گردو غباری گیری، قبل از آنکه فرش را خیس کنید حتماً گردو غبار آن را به کمک جاروبرقی حسابی بگیرید. توجه کنید که حتما دو روی آن باشد و درصورت امکان فرش را قبل از جارو بتکانید.
  2. خیس کردن قالی، برای شستن قالی از آب تصفیه شده و بدون املاح استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قالی نباید زمان زیادی خیس بماند.
  3. شستن فرش، در این مرحله مواد شوینده مخصوص شستشوی فرش را اضافه کنید و بشویید. حتما از مواد شوینده های مخصوص و استاندارد استفاده کنید. نکته بعدی از برسهای نرم برای شستشو استفاده کنید. حال آبکشی نمایید.
  4. خشک کردن، در این مرحله باید مکانی مناسب برای خشک کردن آن پیدا کنید. چرا که آفتاب شدید و یا سرمای زیاد باعث آسیب دیدن فرش شما می شود.

با توجه به با ارزش بودن این فرش ها بهتر است که هرگز آنها را در منزل نشویید چرا که ممکن است باعث آسیب دیدن آن شود. برای این کار بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

شستشوی فرش ابریشمی

 

شستن فرش ابریشمی در قالیشویی

شستشوی فرش ابریشمی چند راه کار ساده برای شستشوی فرش های ابریشمی دستباف و ماشینی که باید بدانید… قالیشویی ادیب با ارزش در منزل قطعا کار دشواریست. با توجه به اینکه سبک زندگی ها تغییر کرده پس برای شستشوی فرش بهتر است از یک قالیشویی معتبر درخواست کنید که آنها را بشوید. مزیت قالی شویی ها برای شستن قالی های ابریشمی در کارخانه

  • بررسی فرش توسط کارشناس برای انتخاب شستشوی مناسب
  • گرد و غبار گیری توسط دستگاه های شلاق زن
  • استفاده از مواد شوینده و آب استاندارد و مناسب برای قالی
  • شستشوی فرش توسط مجهزترین دستگاه های مکانیزه ( در صورتی که مشتری درخواست کند یا لازم باشد توسط شخص شسته می شود)
  • آبکشی به کمک دستگاه
  • خشک کردن فرش در گرمخانه
  • اتوکشی فرش ها برای درخشش بیشتر

کلام آخر:

قالیشویی ادیب مفتخر است که در شش سال متوالی برنده اولین جایزه بهترین خدمات از صنف قالیشویان و اتحادیه بوده است. این قالیشویی علاوه بر تهران شعباتی چون قالیشویی ادیب تبریز و قالیشویی ادیب کرج را نیز در اختیار دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش هم به صورت آنلاین اقدام کنید و هم با شماره تماس های ثبت شده در سایت تماس حاصل نمایید.