معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: در هشت ماه نخست امسال ۲۷۰ میلیون دلار فرش دستباف به خارج از کشور صادر شده است.

به نقل قالیشویی ادیب و به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرشچی معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در آیین گشایش نمایشگاه فرش دستباف در قزوین گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.
  فرشچی افزود: در سال ۹۴ بالغ بر ۲۹۵ میلیون دلار و سال گذشته بالغ بر ۳۵۹ میلیون دلار صادرات فرش دستی به ۷۸ کشور دنیا داشته ایم. وی کشور‌های آسیایی و آمریکایی را در صدر وارد کنندگان فرش ایرانی عنوان کرد و افزود: کشور‌های اروپایی و آفریقایی نیز به ترتیب درجایگاه‌های بعدی قرار دارند. معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه رقبای خارجی نمی‌توانند درکیفیت فرش با ما رقابت کنند، افزود: فرش ایرانی با قدمتی سه هزار ساله نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد و تولید دلخلی دارد. فرشچی گریزی هم به برپایی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی زد و گفت: با کسانی که بخواهند در این عرصه فعالیت و مشارکت داشته باشند، علاوه براستفاده از یارانه در پرداخت نیمی از هزینه‌ها با آنان همکاری می‌شود. استاندار قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه فرش ایرانی جزو هویت ملی است، گفت: باید به اقتصاد فرش کمک کرد تا بتوان بازار‌های از دست رفته را دوباره بازگرداند. عبدالمحمد زاهدی افزود: برخی از کشور‌ها با کپی کردن فرش ایرانی و تولید آن با قیمت پایین‌تر به نوعی به فرش ایرانی ضربه وارد کرده و بازار‌های جهانی را به نام خود در دست گرفته اند. وی اضافه کرد: باید با نگاه اقصادی به فرش و تعامل بیشتر با سایر کشور‌ها هویت فرش ایرانی را در جهان حفظ کنیم. منبع:tnews.ir

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *