به نقل قالیشویی ادیب و صدای ایران- یک عضو هیئت مدیره و دبیر فروشندگان فرش دستباف با بیان اینکه 5 هزار فروش فروش در تهران از این صنعت خارج شده اند، گفت: فرش پرچم دوم ما و پرچم فرهنگی و صلح و دوستی ملت ایران با ملت های جهان است. یعنی فرش تنها یک زیرانداز و یا یک کالا نیست، بلکه یک هنر است که برخاسته از یک بستر چندین هزار ساله است.
قنبر سیف محمدی در گفت و گو با خبرنگار صدای ایران با بیان اینکه اتحادیه فرش دستباف یک نهاد نیمه دولتی است، گفت: این اتحادیه زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می کند و اتاق اصناف نیز زیر نظر وزارت صنعت فعالیت دارد، ضمن اینکه این اتحادیه هیچ بودجه ای را از دولت دریافت نمی کند، بلکه حتی 20 درصد از حق عضویت دریافتی از اعضا را به اتاق اصناف می دهد.
دبیر فروشندگان فرش دستباف ادامه داد: وظیفه اتحادیه منتقل کردن بخش نامه ها و دستورهای دولتی به اعضای خودش است، ضمن اینکه خواسته ها و مشکلات صنف خود را به نهادهای بالادستی نیز گزارش می کند.
وی افزود: اتحادیه فرش دستباف در حال حاضر حدود 1500 عضو دارد و این در حالی اس که قبلا این اتحادیه حدود 4500 عضو داشت که دلیل این کاهش مرتبط با کوچک شدن این صنف است و بطور طبیعی باعث شده که تعداد فروشندگان فرش دست بافت نیز کاهش یابد.
این عضو هیئت مدیره فرش دستباف تصریح کرد: اقتصاد همیشه در یک بستر آرام توانایی رشد دارد و بطور طبیعی هنگامی که در تلاطم وجود دارد نتیجه مطلوبی بدست نمی آید و صنف فرش دستباف نیز از این قاعده مستثنی نیست.
سیف محمدی خاطر نشان کرد: فرش دستباف ایرانی یک برند جهانی است و یکی از وظایف ما این است که از این برند حفاظت کنیم.
دبیر فروشندگان فرش دستباف ادامه داد: فرش پرچم دوم ما و پرچم فرهنگی و صلح و دوستی ملت ایران با ملت های جهان است. یعنی فرش تنها یک زیرانداز و یا یک کالا نیست، بلکه یک هنر است که برخاسته از یک بستر چندین هزار ساله است.
وی افزود: فرش ایران حداقل 2500 سال قدمت دارد بطوری که هم اکنون قدیمی ترین فرش جهان به نام پازیریک که یک فرش ایرانی است در موزه آرمیتاژ شوروی نگهداری می شود و لذا انتظار این بوده است که فرش ایران حداقل 500 سال پیش از این می بایست به تکامل رسیده باشد.
این عضو هیئت مدیره فرش دستباف تصریح کرد: فرش بخش بزرگی از مردم ایران را شاغل کرده است و لذا لازم است دست اندرکاران توجه ویژه ای به این صنعت داشته باشند.
سیف محمدی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات صنف فرش فروشان مسئله دارایی و افزایش وصول مالیات علی الراس است، زیرا سخن ما این نیست که نباید مالیات پرداخت کنیم بلکه باید مالیات به حق پرداخت کنیم ، اما این مساله علی الراس باعث شده که کسانی که باید مالیات زیاد بدهند مالیات کم می دهند و آنان که باید بطور کلی از دادن مالیات معاف باشند می بایست مالیات های سنگین بدهند. در نتیجه این امر سبب شده که فرش فروشان مغازه های خود را ببندند.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *