قالیشویی خوب برای فرش دستباف

فرش های دستباف از جمله فرش‌ هایی هستند که باید مورد مراقبت کامل قرار بگیرند چرا که این نوع فرش‌ ها از نخ های مخصوص بافته شده که با هر مواد شوینده‌ ای سازگار نیستند. از فرش های دستباف نیز باید بیشتر از سایر فرش‌ ها مراقبت کنید. این فرش ها بهتر است در منزل شسته نشوند چرا که روش سنتی روش مناسبی برای شستشوی آنها نیست. شستشو به کمک دست و فرچه باعث آسیب به فرش خواهد شد. بهترین گزینه برای شستشوی فرش دستباف کارخانه قالیشویی است.

قالیشویی مناسب برای فرش دستباف

یک قالیشویی خوب باید بتواند به بهترین نحو ممکن کار شستشوی فرش‌ ها را انجام دهد. از آنجایی‌ که فرش‌ های دستباف قیمت و ارزش بالایی دارند شستن آنها را نمی‌ توان به هر مرکزی سپرد. از ویژگی‌ های یک مرکز قالیشویی خوب برای فرش‌ های با ارزشی مثل فرش دستباف این است که در این مراکز از دستگاه‌ ها و تجهیزات مدرن و به‌ روز، پرسنل متخصص و مجرب و همچنین شوینده های مناسب با فرش دستباف استفاده شود.

قالیشویی خوب برای فرش دستباف
قالیشویی خوب برای فرش دستباف

 

اهمیت شستشوی فرش دستباف

تمیزی و نظافت فرش‌ ها از جمله مواردی است که در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت بالایی دارد. همچنین می‌ توان گفت فرش دستباف محبوب‌ ترین فرش را در دنیا بوده و میراث و سنت کشورمان می‌ باشد به‌ همین دلایل باید از آنها نگهداری کرد. شستشوی دقیق و اصولی می‌ تواند هم فرش را تمیز کند و هم مانع از آسیب به آن شود چرا که وجود باکتری در فرش به‌ صورت طولانی‌ مدت عمر مفید فرش را از بین می برد. جهت جلوگیری از این اتفاق یک قالیشویی معتبر برای شستشوی فرش‌ های دستباف خود پیدا کنید. استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته و مدرن طول عمر فرش‌ های دستباف شما را افزایش داده و به‌ همین دلیل انتخاب یک مرکز خوب برای قالی‌شویی بسیار مهم است.

انتخاب بهترین مرکز قالی‌شویی

نخستین قالیشویی صنعتی کشور از اوایل دهه ۴۰ شمسی آغاز و تا به امروز به‌ عنوان یک شغل رسمی وجود دارد. در گذشته قالیشویی های قدیمی با روش سنتی یعنی همان روشی که در حیاط منازل برای شست‌ و شوی فرش استفاده می‌ شود اقدام به شستشوی انواع فرش می‌ کردند اما امروزه با استفاده از انواع دستگاه های مدرن و مکانیزه و تمام اتوماتیک شستشوی فرش صورت می‌ گیرد.

 

 

هم‌ اکنون کارخانه‌ های قالیشویی زیادی وجود دارند که انواع فرش دستباف را شست‌ و شو می‌دهند. همین امر انتخاب یک قالی‌شویی خوب برای شستشوی فرش دستباف را دچار مشکل کرده‌ است. برای این منظور باید بتوانید بهترین و مهم‌ترین فاکتورها را برای پیدا کردن یک کارخانه قالی‌شویی مناسب پیدا کنید. مجموعه ما با سالها تجربه در صنعت قالی‌شویی توانسته بهترین خدمات قالی‌شویی را به شما ارائه دهد. همچنین ما کارشناسان متخصص و ماهری داریم که بدون آسیب رسیدن به فرش خدمات متناسب با آن را ارائه می‌ دهند. ما همراه با تکنولوژی‌ های پیشرفته حرکت می‌ کنیم و با بهره‌ گیری از متدهای روز دنیا توانسته‌ ایم نظر مشتریان خود را جلب کنیم.

همانطور که گفتیم فرش‌ های دستباف بسیار ارزشمند بوده و از این‌ رو باید در شست‌ و شوی آنها دقت لازم صورت گیرد. مرکز ما یک مرکز معتبر و باکیفیت برای شستشو انواع فرش‌ ها است که فرش دستباف نیز یکی از آنها می‌ باشد. شناخت جنس فرش یکی از نکات مهم در آغاز کار است که کارشناسان باتجربه و متخصص ما ابتدا نوع فرش دستباف را تشخیص داده سپس اقدامات لازم برای شست‌ و شوی فرش‌ ها نسبت‌ به مدل آنها انجام می‌ شود.

قالیشویی خوب برای فرش دستباف
قالیشویی خوب برای فرش دستباف

نگاهی بر مراحل شستشوی فرش دستباف

یکی از اقدامات خاص و مهم در کارخانه قالیشویی، شستشوی فرش دستباف می‌ باشد. این فرش ها ابتدا با توجه به نوع و الیاف آن باید توسط دستگاه مخصوص غبارگیری شوند. پس‌ از غبارگیری آلودگی فرش از بین رفته و سپس از مواد شوینده مخصوص برای شستشوی این فرش استفاده می‌ شود. با استفاده از مواد شوینده مناسب رنگ فرش تغییر نکرده و ثابت می‌ ماند.

پس ‌از اتمام این مراحل، آبکشی آغاز می شود. با آبکشی مناسب هیچ مواد شوینده‌ ای در ریشه فرش باقی نمی ماند. سپس آبگیری با استفاده از دستگاه مخصوص صورت‌ گرفته همچنین اگر پوسیدگی‌ های خفیف در فرش وجود داشته باشد دور دستگاه آبگیر کند می‌ شود. برای تثبیت رنگ فرش‌ های دستباف از مواد مخصوصی استفاده‌ شده که موجب می‌ شود فرش پس‌ از شستشو بدرخشد و تداخل ترکیب رنگی با هم نداشته باشد. انتخاب یک قالیشویی خوب برای انواع فرش دستباف موجب می‌ شود تا در حفظ این سرمایه ملی کوشا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *