تمیز کردن فرش در خانه

زمانی که نزدیک عید است همه مردم به نحوی مشغول تمیز کردن خانه،فرش و یا مبل هستند. قالیشویی و خانه تکانی نیز از پر رونق ترین کارها در ماه های بهمن و اسفند است . اگر میخواهید فرش را در منزل تمیز کنیم تا بدون هیچ آسیبی فرش مثل روز اول تمیز و نو شود. ترفندها و اصولی برای قالی شویی وجود دارد در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
فرش تمیز برای ظاهر خانه و سلامت افرادی که در آن زندگی میکنند بسیار مهم است. فرشهای آلوده که حتی کثیفی آنها در ظاهر شاید دیده نشود ممکن است آسیبهای جبران ناپذیری به افراد در محیط  وارد کند و باعث ایجاد آلرژی و حساسیت و.. گردد.

نحوه قالیشویی در منزل

فضای مورد نظر را ابتدا کاملا خالی کنید. اگر مبل و یا وسیله ی سنگینی روی فرش یا موکت قرار دارد حتما آنها را بردارید. فرش را با دقت دوبار و در صورت لزوم بیشتر جارو بکشید.( حاشیه فرش و ریشه ها را به طور جداگانه تمیز کنید.) شستشوی-چرم-قالیشویی نکته : به طور کلی اگر فرش را هفته ای 2الی 3بار جارو و تمیز کنید ، چرک نخواهد شد. برای تمیز کردن فرش و قالی شویی از پارچه سفید استفاده کنید. لکه های موجود روی فرش را با ماده ای پاک کننده ، ملایم و بدون سفید کننده و پارچه ی سفید تمیز کنید. ( مقاله نحوه تمیز کردن انواع لکه از فرش را بخوانید.) هر قسمتی از فرش را که تمیز کردید بلافاصله قسمت مورد نظر را خشک کنید  و به هیچ وجه فرش را در حالت خیس رها نکنید. نکته : ماده ی پاک کننده و متناسب با فرش را انتخاب کنید. اگر لکه هایی ناشناخته و عمیق یا کهنه روی فرش وجود دارد حتما اصول و حلال لکه های مورد نظر را پیدا کنید  و سپس شستشو دهید. زمانی که فرش عاری از هر گونه لکه و آلودگی شد، قالیشویی کلی را انجام دهید.

نکته مهم : قبل از قالیشویی حتما از نکات حیاتی زیر را در نظر بگیرید تا فرش پاره، زرد و دچار مشکل نگردد.

  • در صورتی که لکه های رنگی روی فرش است.
  • از نوع رنگهای به کار رفته در فرش مطلع نباشید.
  • جنس و مقاومت فرش را اطلاع ندارید.
  • گرد و غبار زیادی روی فرش است.
در صورتی که با مواردی مشابه بالا رو به رو هستید به هیچ وجه اقدام به قالیشویی نکنید و حتما قبل از آن با متخصص و قالیشویان مشورت کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

قالیشویی و تمیز کردن فرش در خانه
قالیشویی و تمیز کردن فرش در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *