مردی که می‌خواست مجتمع قالیبافی‌اش را به آتش بکشد

به نقل قالیشویی ادیب و گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران (عصرفرش)، بابک قابل نژاد تولیدکننده و کارآفرین حوزه فرش دستباف و دارنده بزرگ‌ترین مجتمع متمرکز فرش استان آذربایجان و کارآفرین برتر سال بوده است. او طی سفر اخیر روحانی به آذربایجان غربی، نامه‌ای را برای دفتر ریاست جمهوری ارسال کرد با این مضمون: به دلیل اینکه بعضی از مدیران ناکارآمد استان، هیچ‌گونه فرصتی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی را برنمی‌تابند و هیچ فعالیت تولیدی و اشتغال‌زایی  مقدور نیست، برخلاف میل خود در جریان سفر جاری حضرت‌عالی کارخانه مجتمع قالیبافی واقع در شهرک صنعتی شاهین‌دژ را به آتش خواهم کشید، چراکه بهترین روش، دل کندن از این خطه مظلوم و محروم بوده و چاره‌ای جز این تصمیم نیست.

(نامه اول)

بابک قابل نژاد، طی گفتگوی اختصاصی با عصرفرش گفت: پس از انتشار این نامه حواشی زیادی ایجادشد و به دلیل اینکه یکی از این مدیران که بنده به او انتقاد دارم، دیدگاه سیاسی متفاوتی با دولت فعلی داشته، ماجرا را سیاسی کرده تا دولت متهم شود، نه ارگانی که باید به موضوع رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه معاونین استاندار با او تماس گرفته‌اند و فرستاده‌ای نیز از طرف روحانی با ایشان جهت حل مشکل گفتگو کرده، گفت:

گلایه بنده در جهت رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی در استان و عدم پاسخگویی برخی مسئولین مربوطه بوده است، من مسئول ستاد کارآفرینی و اشتغال جناب آقای روحانی بوده‌ام و همچنان بر سر پیمان خودم مبنی بر حمایت از منش اعتدال و اصلاحات ایشان هستم.

قابل نژاد در ادامه از تمامی عزیزانی که قصد استفاده سیاسی از موضوع را دارند درخواست کرد ضمن رعایت اصل امانت‌داری، موضوع را در راستای ایجاد تفرقه بیش از این ادامه نداده و به حل مشکلی از مشکلات استان بپردازند.

وی در پایان گفت: به‌صورت  جدی پیگیر این موضوع خواهم بود و در فضایی دوستانه با مسئولین محترم جهت حل مشکلات بافندگان فرش و تابلو فرش دستباف، صحبت کرده و گزارش تمامی اقدامات انجام‌گرفته را به اطلاع عموم خواهم رساند.

(نامه دوم)

لازم به ذکر است بابک قابل نژاد، دارنده بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی در استان آذربایجان غربی است و عمده‌ترین مشکل او، در خصوص بیمه قالیبافان مجتمع است.

مسئول واحد فرش سازمان صمت آذربایجان غربی، طی گفتگوی اختصاصی به عصرفرش گفت: در قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان و بافندگان فرش مصوب ۸۸/۵/۱۸  مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرائی مربوطه مصوب ۸۸/۹/۲۲ هیئت وزیران، که به تأیید ریاست‌جمهوری رسیده است، مطابق نرخ مقرر در ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی، در نرخ حق بیمه مشمولین، ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما بر عهده دولت است و هفت درصد نیز توسط بیمه شده پرداخت می‌شود که درمجموع ۲۷ درصد است. اما ظاهرا حرف قابل نژاد این است که متأسفانه درصدی که سهم دولت است پرداخت نمی‌شود و در پاسخ گفته می‌شود که لازم نیست بیمه کنید؛ شما می‌توانید طبق ماده چهارم ‌قانون حمایت از تأسیس و اداره مجتمع‌های بزرگ و متمرکز قالی‌بافی که در سال ۱۳۷۶ تصویب شده عمل کنید که می‌گوید: بافندگان شاغل در این‌گونه مجتمع‌های قالی‌بافی که در چارچوب یک قرارداد پیمانکاری با صاحب کارگاه کار می‌کنند به عنوان‌حقوق‌بگیر، کارمند و یا کارگر تلقی نمی‌شوند و نیاز به بیمه شدن ندارند. اما صحبت این است که به هر حال قانون تصویب شده و همه ارگان ها ملزم به رعایت آن هستند.

در جریان این سفر، در پاسخ به گلایه‌های قابل نژاد، به او وعده داده شده که مشکلاتش را پیگیری و حل کنند. حالا باید منتظر ماند و دید تا چه حد این وعده‌ها عملی خواهند شد.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *