رزرو آنلاین با 20% تخفیف

نکات مهم فرش خیس

شاید گاهی اتفاق بیافتد که فرش شما بر اثر ریختن آب خیس شود. این خیس شدن ممکن است با ظرف آب، نشست آب شوفاز، ترکیدن لوله و یا آب باران باشد. و باید بدانید که ممکن است آسیب جدی به فرش شما بزند.  قبل از آنکه با یک قالیشویی تماس بگیرید همراه ما باشید تا به این نکات مهم فرش خیس توجه کنید چرا که قرار است اطلاعات مهمی در اختیارتان بگذاریم. اگر نظر و پیشنهادی دارید با ما به اشتراک بگذارید، تا از آن استفاده کنیم.

نکات مهم فرش خیس

آسیب های قالی خیس

از جایی که فرش های دستباف و ماشینی از اجناس با ارزش یک منزل هستند. باید در نگهداری و مراقبت از آن دقت بیشتری کرد. خیس مانده فرش علاوه برا ین که باعث می شود بوی بدی دهد. ممکن است باعث پوسیدگی نیز شود. گاهی این پوسیدگی های قابل ترمیم و رفو نیست. خصوصا فرش های ماشینی که امکان رفو و ترمیم را ندارد. موضوع دیگری که پیش می آید در فرش های دستباف تداخل رنگ ایجاد می کند. از جایی که نخ های قالی دستباف با رنگ طبیعی ساخته می شود اگر مدت زیادی خیس بماند رنگهای آن بهم می ریزد. در فرش های ماشینی نیز ممکن است باعث زردی فرش شود.

شاید بپرسید پس چطور فرش را میشویند و آن آسیبی نمیرسد. در قالیشویی ها ترفندهای خاصی برای شستشو انجام میدهند که مهم ترین آن استفاده از تثبیت کننده های رنگ می باشد.

چطور فرش خیس را خشک کنیم

اولین کاری که در زمان خیس شدن فرش باید انجام دهید این است: هر چه سریع تر به خشک کردنم آن اقدام نمایید.

اگر آب روی فرش آب تمیز و بدون رنگ و بو بود شما می تواند به راحتی به کمک یک دستمال حوله ای بی رنگ آب روی فرش را خیس کنید. پس از آن اگر جایی برای خشک کردن آن دارید مانند: تراس، حیاط و پشت بام حتما آن را به بیرون از خانه ببرید و بگذارید خشک شود. حال اگر این ممکن نبود فرش را از سطح زمین به کمک یک جسم فاصله دهید تا هوا از زیر فرش عبور کنند. این امر هم باعث می شود فرش زودتر خشک شود و هم باعث می شود بو نگیرد. پس از آن بهتر است با یک قالیشویی تماس بگیرید و در خواست شستشوی کنید. توجه کنید که حتما بگویید فرش خیس است.

نکات مهم فرش خیس

 

نکاتی مهم در شستشوی فرش خیس باید به آن توجه کرد

  • توجه به رنگ استفاده شده در فرش دستبافت. متخصصین قالیشویی می دانند که اگر در زمان شستشوی فرش دستباف از تثبیت کننده های رنگ استفاده نکنند. با عث تداخل رنگ در فرش می شود.
  • اهمیت نوع بافت فرش دستبافت در شستشو. نوع بافت فرش باید توسط تکنسین قالیشویی حتما بررسی شود و با توجه به نوع و جنس آن برنامه شستشو را در نظر گرفت.
  • استفاده از مواد شوینده مناسب. در قالیشویی های معتبر از مواد شوینده مناسب و استاندارد استفاده می شود.
  • صفر تا صد مراحل شستن فرش دستبافت. تمام مراحل شستشوی فرش ها توسط ناظرین چک می شود تا مشکلی پیش نیاید.
  • غبارروبی از فرش دستبافت. از آنجایی که فرش ها معمولا روی زمین و زیر پا قرار دارند. ممکن است گرد و غبار زیادی داشته باشد که قبل از شستشو این نیاز باید انجام شود.
  • گرفتن آب باقی‌مانده از فرش.  در قالیشویی مجهز آب اضافی فرش ها گرفته می شود. و آماده خشک شدن می شود.
  • خشک‌کردن فرش، مرحله پایانی. در یک کارخانه قالیشویی، قالی ها در گرمخانه خشک می شود. این فرایند علاوه خشک شدن سریع آن را دارد. فرش را در برابر نور شدید آفتاب و سرمای شدید محافظت می کند.

شستشوی فرش خیس توسط قالیشویی

قالیشویی ادیب با بیش از یک قرن سابقه در شستشوی و انواع خدمات فرش توانسته تا به امروز شش تندیس بهترین قالیشویی در تهران را دریافت کرده است. خدمات قالی شویی ادیب ماننده شستشوی فرش ماشینی و دستباف، ترمیم و رفو آن و خشکشویی داخل منزل می باشد. شما می توانید با رزرو در قالیشویی آنلاین ادیب بیست درصد تخفیف ویژه دریافت کنید.

قالیشویی ادیب تهران در تهران و حومه ی تهران قالیشویی ادیب کرج در استان البرز و اطراف آن و قالیشویی ادیب تبریز نیز در تبریز و شهرستان های اطراف آماده خدمت رسانی است.