چگونه لکه رنگ را از روی فرش پاک کنیم؟

ممکن است در حین نقاشی کردن دیوار و یا وسایل دیگر باشید و ناگهان مقداری رنگ بر روی فرش، موکت و یا مبل بریزد. برای حذف رنگ و تمیز کردن آن باید بدانیم با چه نوع رنگی رو به رو هستیم و همینطور از نوع فرش و بافت آن باید مطلع باشیم تا بتوانیم بعد از قالیشویی بهترین نتیجه را دریافت کنیم. مشکل لکه های رنگ آن است که اگر خود لکه پاک شود، ممکن است همچنان آثار لکه رنگی باقی بماند و به خوبی پاک نشود و حتی یک اشتباه در حین شستشو احتمال تثبیت لکه را بالا می برد.
انواع رنگ وجود دارد که برخی از آن ها با شیوه ای متفاوت شسته می شوند، اما در این مقاله نحوه تمیز کردن رنگ های زیر را خواهیم آموخت: رنگ های اکلریک،رنگ های روغن ، رنگهای حاوی آب و لاتکس شستن-رنگ-اکلریک-از-فرش-قالیشویی

نحوه آنالیز عمق لکه رنگ

پارچه ای بدون طرح  و رنگ را تهیه کنید و آن را با آب خالی اندکی مرطوب نمایید. پارچه ی مرطوب را روی لکه رنگ بگذارید و بردارید، در این حالت متوجه خواهید شد که میزان عمق لکه رنگی چه قدر است و آیا جزء لکه های سخت است یا لکه های سست؟

طریقه پاک کردن رنگ از روی فرش یا موکت

در ابتدا یک پارچه را مرطوب کرده و روی لکه رنگ بکشید. در مقدار مشخص آب، یک قاشق غذاخوری ماده شوینده ملایم و متناسب با فرش و پارچه بریزید. و با استفاده از این ترکیب سطح رنگی شده را تمیز کنید.( بهتر است حرکت دست حالت کششی نداشته باشد و توصیه می شود پارچه را روی لکه رنگی قرار دهید و بردارید تا لکه بیش از این گسترش پیدا نکند.) تا این مرحله مقداری از لکه به راحتی پاک می شود، در واقع تا اینجای کار سطح رویی لکه حتما تمیز شده است.
مطالب مفید:

نحوه از بین بردن آثار لکه های رنگ

در ادامه می خواهیم لکه رنگ شده را به طور کامل ریشه کن کنیم. قالیشویی-رنگ-اکلریک-از-فرش مواد مورد نیاز: استون، صابون مایع، آب، پارچه بدون طرح و رنگ
  • استون را برداشته و به آرامی روی قسمت رنگی بکشید تا زمانی که لکه به آرامی کمرنگ شده و در آخر به طور کلی پاک گردد. سپس با استفاده از صابون و ماده شوینده و آب سطح لکه را دوباره شستشو دهید.
  • این مرحله را تا زمانی که لکه به طور کامل از بین رود تکرار کنید فقط مراقب باشید به الیاف فرش زیاد فشار وارد نکنید و آسیب نزنید.(در هر بار بادقت فرش را وارسی کنید و نتیجه کار خود را بررسی کنید.)
  • در آخر دوباره با استون روی لکه بکشید و سپس با آب سطح فرش را شستشو دهید.
  • اگر فرش به طور کلی نیاز به قالیشویی داشته باشد می توان بعد از پاک شدن لکه ها قالی شویی را انجام داد.
نکته: ممکن است در حین پاک کردن لکه های رنگ با استون، طرح های روی فرش یا پارچه مبل کمرنگ شده و یا به طور کلی رنگ زمینه لکه تغییر کند، بنابراین لازم است قبلا استون را در نقطه ای خارج از دید امتحان کنید تا از اثرات آن روی پارچه یا فرش آگاه شوید. نتیجه: همانطور که در مقاله بیان شد، بهترین روش برای از بین بردن سریع و موثر لکه ی رنگ، به کارگیری استون و صابون است، اما توصیه می شود حتما قبلا از جنس فرش یا پارچه آگاهی لازم را داشته باشید و یا با متخصصین مشورت کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

یک پاسخ

  1. روی فرشم رنگ اکولین ریخته میخواستم بدونم با روش های ذکر شده در مقاله امکان پاک شدنش هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *