ترفند شستن فرش دستباف در منزل

فرشهای دستبافت بسیار متفاوت از فرشهای ماشینی هستند. باتوجه به اینکه امروزه فرشهای ماشینی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و دارای قیمت و ارزش فراوانی هستند اما فرشهای دستبافت از جمله کالاهای بسیار ارزشمند هستند که بدون دخالت ماشین و توسط انسان تولید و بافته میشود.قالیشویی و شستن یا خشکشویی فرشهای دستبافت بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این مقاله درخصوص ترفند شستن فرش دستباف در منزل بحث خواهیم کرد. پس تمام نکات و مراحلی که در مقاله ذکر میشود را بادقت مطالعه کرده و به ترتیب انجام دهید.

 

مواردی که قبل شستن فرش دستباف باید به آن دقت کنیم

نوع رنگ فرش دستباف همانطور که شما در زمان شستشوی لباس های خود به رنگ لباس توجه میکنید. در شستشوی فرش نیز باید به آن دقت کنید. برای بافت قالی دستباف معمولا از دو نوع نخ استفاده میشود که، یکی از این نخ ها با رنگ طبیعی (گیاهی) و دیگری با رنگ شیمیایی رنگرزی شده است. اگر به این مسئله توجه نکنید ممکن است آسیبی جدی به فرش خود بزنید. برای اطمینان از این مسئله ابتدا دستمالی نم دار کنید و به بخشی از فرش بکشید اگر دستمال شما رنگ گرفت از شستن فرش در منزل خودداری کنید. چرا که با شستن فرش در منزل دچار تداخل رنگ شده و آسیب جدید به قالی خود میزنید. در اینجا بهتر است از قالیشویی های متخصص  و معتبر برای شستشوی فرش خود کمک بگیرید.

نوع بافت  فرش دستباف بافت فرش در دو نوع پرزهای کوتاه و بلند هستند. نوع بافت در شستشو فرش دستباف اهمیت دارد. اگر فرش شما پرزهای بلندی دارد ممکن است بافت سستی داشته باشد. پس  در حین شستشو خیلی مراقب باشید تا بافت فرش از هم باز نشود.بهتر است به هیچ وجه از فرش های پرز بلند در منزل نشویید. نگران شستن فرش دستباف خود هستید از یک قالیشویی کمک بگیرید.

سلامت فرش گاهی شما از سلامت فرش خود اطمینان ندارید با توجه به این که فرش دستباف از استقامت بالا برخوردار است، اما رطوبت و نور خورشید آسیبی جدی به آن وارد خواهد کرد. پس اگر فرش را در مکانی پهن کردید که مرطوب و یا در معرض نور خورشید بوده است از شستن آن صرف نظر کنید.

ترفند شستن فرش دستباف در منزل

مراحل شستن فرش دستباف در منزل

گرد و غبار گیری فرش دستبافت فرشهای دستبافت قبل از شستشو حتما باید خاکگیری شود. به دلیل اینکه خاک و غبار در فرش های دستبافت ممکن است در طولانی مدت باعث فرسودگی و خراب شدن فرش گردد. برای اینکار ابتدا با زدن ضربات محکم به فرش تمام گرد و غبار را آن خارج کنید. (اگر موکت،فرش کوچک،پادری یا به طور کلی فرش قابل حمل و سبک دارید فرش را تکان دهید.)

پاکسازی فرش دستبافت در ادامه خاکگیری فرش نوبت به آن میرسد که اطمینان حاصل کنیم هیچگونه خاک،غبار،آلودگی سطحی در فرش نیست. بنابراین یک برس نرم تهیه کرده و آنرا به مقدار اندک مرطوب کنید و در جهت خواب فرش ،روی سطح ان بکشید و حرکت دست به صورتی باشد که گرد و غبار را به سمت خارج فرش ببرید. سپس پشت فرش را نیز برس بکشید . در این مرحله فرش عاری از هر گونه آلودگی سطحی خواهد شد.

بازرسی فرش لکه ها فرش را با دقت بررسی کنید و ببینید هیچگونه لکه و کثیفی روی سطح فرش نباشد. اگر با لکه ای برخورد کردید حتما با توجه به روشهای پاک کردن لکه ،آنها را در این مرحله از بین ببرید.به هیچ وجه از مواد شوینده شیمیایی، پودرهای شستشو و مواد پاک کننده حاوی نرم کننده و همینطور پارچه ی ضخیم برای شستشو استفاده نکنید.

خیس کردن فرش در گذشته مردم بر این باور بودند که خیساندن فرش باعث می شود بیشتر تمیز شود. اما این باور غلطی میباشد. خیس ماندن فرش بیش از سه، چهار ساعت ممکن است آسیبی جدی و غیر قابل جبران بر آن وارد کند.

آبکشی درست فرش در آبکشی قالی ها باید دقت کنید که تمام مواد شوینده کامل از فرش خارج شود. اگر مواد شوینده در تار و پود فرش باقی بماند باعث پوسیدگی آن خواهد شد. بعد از آبکشی و شستشو قالی را با پارو آبگیری کنید و سپس پرزها را با دستمال نخی یا حوله ای بگیرید.

خشک کردن فرش پس از آنکه آب فرش کاملا رفت فرش را لوله کرده و در محیطی مناسب خشک نمایید. بعد از لول کردن آن از ریختن آب روی فرش پرهیز کنید. هرگز به ریشه های فرش بعد از آویزان کردن فرش آب نزنید. محیطی که مناسب برای خشک کردن فرش است، باید دور از نور مستقیم آفتاب تابستان و سرمای سخت زمستان باشد. جالب است بدانید که قالیشویی های مجهز به گرمخانه در هر فصلی از سال این امکان را دارند که فرشهای نفیس دستباف را بدون اینکه آسیبی رسد خشک شود.

 

مزایای شستن فرش دستباف در قالیشویی

  • شستشوی عمیق
  • استفاده از ثبیت کننده های رنگ
  • مواد شوینده استاندارد و مجاز
  • شستشوی توسط تکنسین های متخصص
  • استفاده از مواد نانو برای نرمی و لطافت فرش
  • خشک شدن در گرمخانه

 

شستشوی فرش دستباف در قالیشویی

قالیشویی یکی از خدمات مهم در حوزه خدمات شستن فرش دستباف است. این خدمات شامل شستشو، بازسازی، ترمیم و رفو فرش‌های دستباف میشود. از آنجا که فرش دستباف معمولاً از نخ‌های ظریف و حساس ساخته شده است، باید با مراقبت و دقت خاصی قابل شستشو باشد. قالیشویی معتبر با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای و شیمیایی‌های اختصاصی، فرش شما را به شکلی ایمن و با دقت بالا شستشو و تمیز می‌کند. علاوه بر آن بازسازی شامل جبران بافت‌های شکسته، رنگرزی و برطرف کردن خطاهای موجود در فرش است. در نتیجه، با انجام قالیشویی فرش دستباف، فرش شما به شکلی بسیار زیبا و تمیز بازمی‌گردد و می‌تواند برای مدت طولانی به شما خدمت کند. پس اگر فرش دستباف شما نیاز به شستشو و بازسازی دارد، بهترین راه حل این است که آن را به یک قالیشویی ادیب بسپارید.

 

 

… کارخانه قالیشویی ادیب …

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد .

همراهان گرامی در نظر داشته باشید ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با 20%تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج و شهریار صورت میگیرد.

جهت ثبت سفارش در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *