مواد تشکیل دهنده روغن و سخت پاک شدن آن

درباره مواد جالب تشکیل دهنده  روغن و گریس چه میدانیم؟

در این مقاله ابتدا درباره روغن و اجزای تشکیل دهنده آن بدانیم تا بتوانیم بهتر این نوع لکه را پاک کنیم.(قالیشویی و شستشوی لکه روغن)
اجزای شیمیایی هر روغن شامل 3 قسمت است:
  • خود ماده روغن
  • ضخامت و چسبندگی آن
  • افزودنی های آن
در ساخت یک روغن معمولا ضخیم کننده و روان کننده با هم مخلوط شده اما اجزای اصلی تشکیل دهنده روغن ها روغن پایه و افزودنیها میباشد. زمانی که روغن پایه در معرض دمای شدید یا دمای پایین قرار گیرد ، روغن پایه مصنوعی تشکیل میشود. پاک-کردن-روغن-از-فرش-قالیشویی-ادیب افزودنی های موجود در گریس ، دارای خواص مثبت و منفی هستند از جمله آنها:
  • اکسیداسیون
  • عوامل کاهش اصطکاک
  • مهارکننده های زنگ
  • چسبندگی و…
بنابراین وقتی قرار است لکه ی روغنی را پاک کنیم در حقیقت قرار است خیلی بیشتر از روغن پاک شود.همانطور که در بالا خلاصه ذکر شد خواص شیمیایی زیادی در این نوع لکه وجود دارد که باعث چسبندگی و فشار و لغزندگی بیشتر لکه شده و به طبع پاک کردن آن نیز سخت تر میشود. پاک-کردن-روغن-از-فرش-قالیشویی-ادیب برخی از لکه های روغن نیز حاصل از روغن مواد غذایی باشد این نوع لکه ها نیز طبیعتا با روغنهای شیمیایی و روغن موتور متفاوت باشد. روغن های مواد غذایی ترکیبات ساده تری دارند اما باز هم دارای چسبندگیی بوده و جز لکه های سخت هستند. بهترین پاک کننده برای لکه روغن سرکه سفید است. سرکه سفید را در بطری اسپری ریخته و آنرا روی لکه روغن مورد نظر بریزید و اجازه دهید چنددقیقه ای در این حالت باشد و خیس بخورد. در ادامه با آب گرم و حوله لکه روغن را شستشو دهید.(نکته: البته جزئیات شستشو بسیار مهم است و باید در مقالات بعدی به آنها با دقت بپردازیم.)

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *