نحوه حذف سریع لکه مدفوع از فرش

ایجاد لکه ی ادرار یا مدفوع برای خانواده هایی که کودک در منزل دارند و یا از میانسالان که کنترل خود را از دست داده اند نگهداری می کنند، بسیار شایع است و به سختی این لکه ها را پاک می شوند و در آخر همیش آثاری از لکه یا بوی آن باقی می ماند و یا لباس را به طور کلی دور می اندازند. اما با مطالعه این مقاله، قالیشویی و شستشو را به راحتی و با سرعت انجام دهید تا آثار لکه مدفوع و بوی آنرا برای همیشه از بین ببرید.

شستشوی لکه مدفوع از فرش

درباره لکه مدفوع

لکه ی مدفوع از جمله لکه های بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است بنابراین هر چه به موقع اقدام به شستشو آن کنید علاوه بر اینکه زودتر از لکه خلاص می شوید شانس پاک شدن لکه هم افزایش میابد.

لکه مدفوع علاوه بر آلودگی عمومی که ایجاد می کند، باکتری های فراوانی دارد که می تواند به راحتی به سطح زیرین خود و انسان منتقل کند و منجربه بیماری شود. بنابراین پاک کردن اصولی و به موقع آن بسیار مهم است.

مراحل تمیز کردن لکه مدفوع

  • ابتدا دستکش یک بار مصرف را در دست کنید و اجازه ندهید کودکان و افراد دیگر تا پاک شدن کامل لکه در محل حضور یابند زیرا همانطور که گفته شد این لکه حاوی باکتریو آلودگی های فراوانی است.
  • کیسه پلاستیکی تهیه کرده و تمام قسمت جامد لکه را بردارید و با لبه ی نرم چاقویی که نیاز به آن ندارید لکه را بتراشید. ( می توان چاقو را درون کیسه ای قرار داد و سپس همراه پلاستیک با چاقو سطح لکه را تمیز کنید.) و سپس کیسه را فورا دور بیاندازید تا فضا بیش از این بو نگرفته و آلوده نشود.
  • سپس با استفاده از پارچه ای مرطوب سطح لکه را تمیز کنید تا آثار ظاهری آن نیز در این مرحله از بین برود. ( پارچه را تنها اندکی مرطوب کنید کافی است و از خیس کردن پارچه بپرهیزید زیرا در حین شستشو باکتری ها به داخل الیاف فرش نفوذ کرده و یا چکیدن آب پارچه منجربه به گستردگی لکه در قسمت های تمیز خواهد شد.)

 مطالب مفید: ازبین بردن لکه ی ادرار و مدفوع حیوانات خانگی نکات مهم از بین بردن لکه ادرار که باید بدانیم
  • لکه مدفوع را ضدعفونی کنید، سپس به طور کلی ناحیه ای که لکه ایجاد شده است را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید و اجازه دهید مدتی روی لکه این مواد پاک کننده بمانند.( قبلا مواد ضدعفونی کننده را در ناحیه ی دور از دید امتحان کنید تا از سازگار بودن آن هابا جنس فرش خود مطمئن شوید.)
  • در این مرحله قسمت مورد نظر فرش یا لباس را با استفاده از مواد شوینده و پاک کننده با صابون کاملا بشویید و بادقت و فشار مناسب مالش دهید تا اثری باقی نماند.
  • بعد از اتمام شستشو، لکه را با شامپو دوباره بشویید و حالا بگذارید این قسمت کاملا خشک شود. (بهتر است جهت خشکشویی فرش یا لباس آن را در معرض غیر مستقیم آفتاب بگذارید زیرا این عمل خود به میکروب زدایی کمک می کند.)

به طور طبیعی و منطقی باید دیگر اثری از لکه باقی نمانده باشد. بنابراین نوبت به حذف بو حاصل از لکه مدفوع می رسد.

حذف کامل بوی مدفوع از فرش یا لباس

بوی حاصل از لکه مدفوع نیز بسیار آزاردهنده است و در برخی مواقع که آثاری از لکه نیست، همچنان بوی حاصل از آن از بین نرفته است. در ادامه نحوه از بین بردن بوی حاصل از لکه مدفوع و ادرار را خواهیم آموخت.

  1. جوش شریین را با آب ترکیب کنید تا خمیری درست شود و سپس روی لکه بگذارید و اجازه دهید مدتی روی این قسمت بماند.
  2. بعد این ناحیه را با آب شستشو سطحی دهید تا جوش شیرین در فرش نماند.

در آخر با قرار دادن یکی از گل های خوشبو و یا سبزی های عطر دار روی این ناحیه علاوه بر حذف بو نامناسب، محل را خوشبو نیز کرده اید. (در این مرحله بهتر است از عطر یا اسپری استفاده نکنید و اجازه دهید فرش با استفاده از مواد طبیعی خوشبو شود تا ماندگار باشد.)

   

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *