چگونه آب نبات یا آدامس را از فرش حذف کنیم؟

یکی از مشکلات رایج که افراد سوال میکنند این است که چگونه آدامس یا آب نبات و شکلات چسبنده ای که روی فرش افتاده را برداریم؟ و سپس قالیشویی را چگونه انجام دهیم؟
آدامس و آب نبات که در دهانمان هستند ممکن است ناگهان روی فرش یا مبل بیافتد و چون آنها قبلا در دهان بوده و با اب دهان مرطوب شده بنابراین حال بسیار چسبنده ای دارد. نکته مهم : قبل از اینکه زمان زیادی از افتادن آدامس و آبنبات بگذرد باید اقدام به حذف و شستشوی فرش کرد. یکی از بهترین روشها برای پاک کردن لکه چسبنده فریز کردن آن است. قطعات یخ را روی لکه ها قرار دهید و اجازه دهید مدتی در این حالت باشد تا کاملا فریز شود. قالیشویی-شستشوی-فرش-حذف-آدامس-آبنبات-شکلات-از-فرش

چگونگی فریز کردن لکه چسبنده

تکه های یخ را درون کیسه پلاستیکی ریخته و سپس کیسه حاوی یخ را فورا تا یخ ها آب نشده اند روی لکه های فرش بگذارید. بگذارید کیسه یخی مدت زیادی روی فرش باشد تا یخ ها کاملا ذوب شوند و لکه فریز شود. در این حالت لکه چسبنده خشک شده و سخت می شود. بنابراین در این مرحله به آرامی و دقت با لبه ی نرم چاقو لکه را از فرش بلند کنید.

روش دوم: لکه آدامس را با فشار زیاد هوا حذف کنید!

با ایجاد فشار هوای زیاد بین سطح لکه و فرش میتوان لکه را بلند کرد البته ممکن است همه ی افراد این راه را نتوانند اجرا کنند.

روش سوم: لکه چسبنده را با کره بادام زمینی پاک کنید!

کره بادام زمینی یکی از راه های عالی برای جذف اشیا چسبنده از مو و کرک است بنابراین در فرش نیز کاربرد دارد. به راحتی کره بادام زمینی را روی آدامس یا آبنبات بمالید. کره بادام زمینی دارای روغن است و این روغن روی آدامس و لک چسبنده اثر می گذارد و پس از آن به راحتی لکه پاک می شود. در این مرحله ممکن است روغن خود ایجاد لکه بر روی فرش کند بنابراین میتوان لکه ی روغنی ایجاد شده را با صابون و سرکه سفید فورا پاک کرد. اگر هر کدام از روشهای نام برده شده را انجام دادید به خاطر داشته باشید پس از آن حتما آثار باقی مانده و جای لکه را با ماده پاک کننده متناسب با فرش تمیز کرده و کاملا پاک کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *