رزرو آنلاین با 20% تخفیف

حقایق جالب درباره فرش

در این مقاله حقایق عجیب درباره فرش که بسیار شگفت خواهید شد. برخی از وسایل پرکاربرد در منزل نیز بیان میشود که تا به حال نمیدانستیم و شاید پس از مطالعه ای نوشته به ارزش پاکیزگی و قالیشویی منظم پی ببریم.

در فرشهای آلوده که مدتها تمیز نشده اند ، ویروسی وجود دارد که باث آنفولانزای معده میشود و این ویروس بیش از یک ماه زنده میماند.
یکی از پنج مکان آلوده در خانه ، هوای خارج شده از جاروبرقی در حال کار است. و این هوا دارای بیشترین میکروب است.

از جمله آلوده ترین قسمتهای خانه را بدانیم!

  • اسکاج و اسفنجی که با استفاده از آن ظرف میشوییم.
  • ماشین لباسشویی
  • توالت و حمام
  • سطل زباله آشپزخانه
  • هوای خارج شده از جاروبرقی
  • فرش های قدیمی و کهنه

قدیمیترین فرش باقی مانده مشهور ، فرش پازیریک است که بیش از 2000سال قدمت دارد.و این فرش در سال 1940 در آرامگاه اسکیتی در جنوب سیبری یافت شد.

آلودگیهای عجیب فرش

  • باکتری اسهال آور در فرش

جالب اس بدانیم میکروب ها و باکتری ها میتوانند بیش از 4 هفته در فرش زنده مانده و زندگی کنند. و بیشتر آنها به خاطر حالت چسبندگی که دارند میتوانند به راحتی به غذا منتقل گردد. از جمله این میکروبها: سالمونلا تایفیموریوم، کمپیلوباکتر و انتروت سالمونلا. این باکتری ها اکثرا باعث اسهال، استفراغ و عفونت میگردند.

  • خاک در فرش

سالانه چندین تن خاک میتواند در زیر یا روی فرش جمع شود. که این خاک و گردوغبار باعث حساسیت های تنفسی و پوستی میشوند.

 

حقایق جالب درباره فرش
  • بیدها و پوسیدگی های فرش

شاید شما از بیدها و پوسیدگی های فرش خود قافل باشید و به چشم آن ها را نبینید. اما باید بدانید که این نه تنها به سلامت خود فرش آسیب میزند، بلکه برای سلامتی شما هم مضر است.

  • باکتری خطرناک در تختخواب

باکتری ها و موجوداتی که در تختخواب یا رخت خواب هستند به راحتی به روی فرش و یا کف خانه متقل شده و آنها بسیار سریع بوده و معمولا افراد در شب که خواب هستند آنها فعالیت خود را آغاز کرده و میخزند و در برخی مواقع گاز میگیرند.

  • پوست انسان

انسانها در طول زمان پوست از بدنشان جدا شده و ممکن است قابل مشاهده نباشد و تمام این موارد به فرش منتقل میشود.

  • گرد و غبار در فرش

دانشمندان بر این بارند که در هوا میلیونها ذرات گرد و غبار وجود دارد و 2000عصاره از این گرد و غبار در مقدار مشخص از فرش همیشه هستند.

  • میزان آلودگی فرشهای دیواری

فرشهایی که بر روی دیوار نصب میشوند مقدار باکتری و آلودگی در آنها به مراتب از فرشهایی که بر روی زمین پهن میشود کمتر است.
در ادامه حقایق عجیب درباره فرش میخوانید…

 

حقایق جالب درباره فرش

دروغ عجیب نفتالین فرش

معمولا در فرش ها نفتالین وجود دارد و یا در پاک کننده های آن این ماده هست اما نفتالین خطرات بسیاری برای انسان دارد از جمله آن نفس کشیدن در محیطی که نفتالین است باعث سردرد،تهوع،استفراغ و … میشود. و در طولانی مدت سرطان زا بوده و برای کودکان ،نوزادان و حیوانات بسیار خطرناک است. بنابراین از نبود نفتالین باید اطمینان حاصل کنید.

طبق تحقیقات انجام شده در برخی از فرشهای موجود در هتلها، نتایج آزمایش نشان داد مقداری ادرار و باکتریهای خطرناک در تمام فرش ها موجود بود و ایجاد آلودگی و عفونت میکند. که این مواد آلوده باعث تولید کک و در ادامه باعث زندگی آنها در فرش میشود. برخی از فرشهای مدرن دارای فیبرهای پلاستیکی فراوان هستند و در این ساختار پشم پیچیده، سوسک ها و باکتری های فراوانی زندگی میکنند. بنابراین باید این نوع فرشها دائما ضدعفونی شوند.

مرگ موش ها توسط آلودگی فرش

در قرون وسطی طبقه اشراف فرش هایی داشتند که به فرش یک بار مصرف معروف بود و به محض آلودگی فرش را دور می انداختند. مطالعات نشان داده است که برخی از موشها با تنفس فرشهای کثیف،مرده اند.

باقی مانده میوه ها و پوست آنها در فرش در مدت زیاد باعث ایجاد آلرژی شده و در عین ناباوری ایجاد بیماری میکند.

افرادی که در خانه سیگار میکشند ، دود و گرد حاصل از سیگار در فرش فرورفته و به نحوی در آن جاسازی میشود و همین ماده سادگی ایجد سرطان و آلرژی میکند.

 

 

مقابله با آلودگی های فرش

یکی از مهم ترین و بهترین روشها برای حفظ فرش از آلودگی ها شستشوی مرتبط و به موقع است. در واقع برای رهایی از این حقایق عجیب درباره فرش که گفته شد. شما باید علاوه بر نظافت دائم مثل جاروبرقی کشیدن مداوم  و گردوغباردر سال حداقل یک بار برای شستشوی فرش های خود اقدام نمایید. برای اینکه از شستشوی فرش های خود اطمینان بخواهید داشته باشید، قالیشویی ادیب میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چرا که در این قالیشویی علاوه بر شستشوی اصولی فرش موارد ضد عفونی نیز رعایت می شود.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب